افتتاح آموزشگاه دخترانه فاطمه عرب در روستای قشلاق جیتو شهرستان قرچک

قرچک (پانا) - با حضور رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران و مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و فرماندار قرچک، آموزشگاه دخترانه خیری فاطمه عرب در روستای قشلاق جیتو شهرستان قرچک افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح آموزشگاه دخترانه فاطمه عرب در روستای قشلاق جیتو شهرستان قرچک

محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران در مراسم افتتاح آموزشگاه دخترانه خیری فاطمه عرب گفت: یکی از بزرگترین عبادت ها ، کسب علم است و توفیق خدمت در زمینه رشد فضای تعلیم و تربیت یکی از بهترین خدمت ها در جامعه است و باید خداوند را شکر کنیم، که فرصت ساخت مدارس را در کشور به ما عطا کرده است.

وی با بیان این که تحریم های ظالمانه دشمنان سبب سخت شدن فعالیت های واحدهای اقتصادی در کشور شده است، گفت: در این شرایط هم شاهد افزایش مدرسه سازی و همیاری خیرین در ساخت فضاهای آموزشی در کشور هستیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد: معامله با خدا سود فراوانی دارد و مدرسه سازی در واقع حرکت در این مسیر است، توسعه مدرسه سازی در واقع ایجاد بستر برای توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی گفت: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور در امر مدرسه سازی فعالیت دارند و هزار خیر نیز در سراسر جهان در مسیر این هدف مقدس و مدرسه سازی در ایران گام بر می دارند.

حافظی گفت: فعالیت در امر دانش آموزی برکات فراوانی دارد، که خیرینی که در این مسیر حرکت کردند، به خوبی آن را حس کرده اند.

خیرین مدرسه ساز فرشتگان یاری دهنده آموزش و پرورش هستند

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این مراسم با قدردانی از سرکار خانم فاطمه عرب، خیر مدرسه سازی که سومین مدرسه خیری خود را در این منطقه احداث کرده است، اظهار داشت: اگر حمایت های خیرین مدرسه ساز و اداره نوسازی و تجهیز مدارس نبود، الان شاهد حضور دانش آموزان در مدارس 3 شیفته بودیم.

وی تراکم بالای دانش آموزان را در شهرستانهای استان تهران از جمله دلایل بروز مشکل کمی فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت: افزایش تعداد دانش آموزان در سال جدید بیش از روال عادی سالهای گذشته که 4 درصد بوده برآورد شده، بطوریکه امسال با توجه به افزایش نرخ مسکن و اجاره بهای آن، مهاجرت خانواده ها از شهر تهران به شهرستانهای تهران افزایش دو برابری داشته و 70 هزار دانش آموز جدید به مدارس ما اضافه شده است که تامین کلاس های درس برای این دانش آموزان با مشکل جدی روبرو است و برای تامین این نیاز باید دستگاه های ذیربط به کمک آموزش و پرورش بیایند تا در تامین این امکانات دچار مشکل نشویم.

فولادوند سهم شهرستان قرچک را در این افزایش جمعیت، بالا دانست و افزود: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار محترم تهران روز گذشته در اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد، مصوب شد تا با حمایتهای اداره نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین خیرین مدرسه ساز، 12 هزار کلاس درس فرسوده تخریب و فعالیتهای بازسازی آن آغاز شود.

در ادامه این مراسم فاطمه عرب خیر مدرسه ساز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و تشکر از همکاری نهادهایی که وی را در انجام این امر مهم یاری کردند، اظهار داشت: خدا را سپاسگذارم که توفیق حاصل شد تا من بتوانم به آرزوی خودم که افتتاح این آموزشگاه در این منطقه بود برسم و از همه دست اندرکاران خواستارم تا با حفظ و نگهداری از این فضاهای ایجاد شده، باقی الصالحاتی برای خیرین به جا بگذارند تا سالیان متمادی دانش آموزان از این مدارس بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار