معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ماندگارترین یادگار دوران کودکی، اولین روز ماه مهر است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت ایام بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۵۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ماندگارترین یادگار دوران کودکی، اولین روز ماه مهر است

در متن پیام میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران آمده است:

با آغاز ماه مهر، زنگ مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها به صدا در می‌آید و نسیم روح‌افزای آن به قطار علم و دانش و معرفت ایستاده در ایستگاه پایانی تابستان، ندا میزند که روز شروع و حرکت دوباره بر امتداد ریل بی انتهای تکامل علم و دانش و معرفت بشری فرا رسیده است.

هر دانش آموخته پای نهاده به مدرسه، مهر را با همه خاطرات پر مهرش در نهادش و در بایگانی ذهنش همراهی می کند.

ماندگارترین یادگار دوران کودکی ما اولین روز ماه مهر و نخستین روز کلاس اولی ماست. این رویداد شیرین در حافظه زندگی فردی ما روزی تاریخی و نقطه عطفی در تقویم حیات و سرنوشت همه ماست. ماه مهر هم مهم است و هم مقدس و به همین دلیل در آیین نیاکان ایران باستانمان آن را مقدس و این ایام را جشن می‌گرفتند. نخستین روز علم آموزی، نزد ما ایرانیان مرتبه ای والا و ارزشمند دارد. و اما امسال و در آستانه ورود به این ماه، دو واقعه تاریخی در دو دوره تاریخی مختلف که به بخشی از هویت و موجودیت ما مرتبط بوده تقارن یافته است. یکی حماسه حسینی و دیگری جنگ تحمیلی هشت ساله. این دو رخداد منشأ واحد سرزمینی و در خیلی از موارد اشتراک ارزشی دارند. با آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی می باید به فرزندانمان گوش زد کنیم که برای درک عمیق آزادگی به سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و برای فهم واقعی استقلال و عزت ایران اسلامی، به شهیدان هشت سال دفاع مقدس تأسی جویند . به فرزندانمان بگوییم و بیاموزیم، که فردای شما و ایران عزیز در گرو همت و تلاش امروز شماست. همان گونه که جامعه امروز ما انعکاسی از گذشته آموزش و پرورش است. درآیینه آموزش و پرورش امروز نیز می توان فردای ایران را مشاهده نمود. فردای ایران شکوهمند و سرافراز در دستان توانمند دانش آموزانی است که با بهره گرفتن از قوه تعقل و بینش عمیق بتوانند انسجام، اقتدار، پایداری و توسعه ایران اسلامی را رقم بزنند و این مهم، هوشمندی و آگاهی ملی توأم با تدبیر و تلاش مضاعف را طلب می نماید. این امر فزون تر از هر کس متوجه جامعه معلمان فرهیخته ای است که مرکز ثقل نظام آموزشی کشور هستند و عمده این مهم را بر دوش خود دارند. از ژرفای جان این مهر را به همه شما همکاران مهربان شاد باش عرض می نمایم و همگی از خداوند علیم یاری بطلبیم که به ما معلمان توفیقی عطا فرماید که بتوانیم در دل ها مهر بکاریم و در سرها خرد، دانایی، آگاهی و سرشت نیک انسانی بپرورانیم که هر کسی نیک روزی و موفقیت خود را در نیستی و ناکامی کس دیگری نبیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار