بدرقه 135 لاله گلگون‌کفن از «بهشت» تا «معراج»

تهران (پانا) - آیین تشییع پیکر مطهر 135 رزمنده شهید هشت سال دفاع مقدس که پس از سال ها انتظار به میهن اسلامی بازگشته اند از ساعت 9 امروز(پنجشنبه) در مقابل دانشگاه تهران باحضور پرشور مردم و مسئولان آغاز شد و به سمت معراج الشهدا برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بدرقه 135 لاله گلگون‌کفن از «بهشت» تا «معراج»

به گزارش ایرنا، این آیین همزمان با سوم ماه محرم الحرام با تلاوتی از آیات قرآن وسخنرانی سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و پس ازآن مداحی حاج محمدرضا طاهری ازمداح اهل بیت مداحی از مقابل دانشگاه تهران با حضور مردم، مسئولان کشوری و لشکری، نیروهای مسلح و خانواده شهدا و ایثارگران آغاز شد و پس از طی مسیر خیابان های حافظ و بهشت به معراج الشهدا ختم می شود.

17 تن از این شهیدان شناسایی شده اند که هفت پیکر در تهران و 10 شهید نیز در شهرستان ها به خاک سپرده خواهند شد؛ سایر شهدا گمنام هستند که میهمان مردم پایتخت و دیگر شهرهای کشور خواهند بود.

از ساعت ها قبل از شروع مراسم مردم در و برخی از مادران و پدران شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس کنار پیکر این شهدا در این محل حضور دارند که ضمن فاتحه، ریختن گل و اشک با پیکر این شهدا وداع باشکوهی داشته باشند.

همچنین برخی از مادران شهدای گمنام از ساعات ابتدایی امروز در این محل حضور داشتند تا بتواند اطلاعاتی را از فرزندان خود بدست بیاورند و با ذکر آیاتی از قرآن برای آنها دعا کنند.

در حاشیه آن دستجات عزاداری برگزار می کنند.

آیین وداع مردم تهران با 135 شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه همزمان با شب سوم ماه محرم و عزاداری سیدسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا و مردم شهید پرور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار