امام جمعه یزد: تربیت دینی دانش آموزان از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش است

یزد(پانا) - نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در آستانه شروع سال تحصیلی برگزارشد.

کد مطلب: ۸۵۳۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: تربیت دینی دانش آموزان از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش است

" آیت الله ناصری" در این نشست با اشاره به تربیت دینی دانش آموزان اظهار داشت: سیستم درسی در مدارس باید اسلامی شود و محتواها عمیق تر باشد تا در دانش آموزان قدرت تفکر و تحلیل تقویت شده و نوآوری ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت : همه ارگان ها باید یک بازنگری در ارتباط با آموزش و پرورش داشته باشند و برنامه های خود را در راستای اهداف آموزش و پرورش تنظیم نمایند تا دغدغه دیندار کردن دانش آموزان پیگیری شود.
آیت الله ناصری رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی دانست و بیان داشت: معلمانی که از این دانشگاه وارد آموزش و پرورش می شوند باید ازهرجهت توانائی تربیت دینی و علمی دانش آموزان را کسب کنند .
وی با اشاره به نقش روحانیت درتحقق تربیت دینی دانش آموزان، روحانیت را در تربیت نوجوانان وجوانان ، در بالا بردن بینش دینی و اعتقادی دانش آموزان و استفاده از روحانیون مجرب در برنامه های آموزش و پرورش موثر دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز دراین نشست اظهار داشت : انسجام بین حوزه و آموزش و پرورش باید روز به روزعمیق تر و اثر بخش تر باشد.
" عباسعلی دانافر" به نقش این کمیته دربرنامه ریزی وفراهم آوردن برنامه هایی که باعث افزایش آگاهی دینی دانش آموزان می شود اشاره کرد وگفت: ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و ارائه آموزه های دینی همواره مورد توجه نهاد تعلیم وتربیت قراردارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان از جمله اقدامات انجام شده درهمکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان را توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی، تامین و استقرار روحانی در مدارس، اجرای طرح مدارس امین و طرح روشنا در مدارس سمپاد، جذب و به کارگیری طلاب در قالب سرباز طلبه ،دیدار دانش آموزان با علماء و طلاب خارج از کشور، اعزام مبلغین و امامان جماعت به مدارس و برگزاری نشست های نظریه پردازی و تخصصی با حضور مدیران و معلمان بیان کرد.
گفتنی است درادامه این نشست سایر اعضاء گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده درراستای تعامل هر چه بیشتر آموزش و پرورش با حوزه های علمیه را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار