معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد
ایجاد صندوق درآمدی ویژه برای اجرای برنامههای توسعه حمل و نقل پاک/ اصفهان در فرهنگ ترافیک پایلوت کشور شد
اصفهان(پانا)-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برنامههای اصفهان در حوزه فرهنگ ترافیک در کل کشور بی نظیر بوده و مشابه آن را در کشور نداشتیم، بنابراین کلانشهرها خواستار شدند که تجربیات اصفهان در اختیار آنها قرار گرفته و اصفهان برای انتقال این تجربیات به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شود.
علیرضا صلواتی در گفتوگو با خبرنگار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان پیرامون گردهمایی معاونان شهرداری کلانشهرهای کشور برای بررسی مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا اظهار داشت: کمیسیون حمل و نقل مجمع کلانشهرهای کشور با تشکیل ۸ کمیته طی دیروز و امروز تشکیل جلسه داد و کمیتههای مختلف با موضوعات گوناگون فعال شدند که اصفهان در همه کمیتهها حضور فعالی داشت.
وی افزود: در همین راستا مسئولیت کمیته حقوقی، بودجه و سرمایهگذاری در این نشست بر عهده شهرداری اصفهان بود که در نشست این کمیته ما بر دو موضوع ویژه تأکید داشتیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه بحث نخست مربوط به درآمدهای پایدار برای شهرداریها و بحث دوم با موضوع فرهنگ ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک بود، گفت: در موضوع نخست، بر تلاشها و پیگیریها برای اخذ بودجه مصوب شهرداریها از دولت تأکید شد، به رغم اینکه مطالبات بسیاری در حوزه حمل و نقل، یارانههای این بخش و یارانه زیرساختها از دولت داریم اما هیچ کمکی از طرف دولت صورت نگرفته است.
وی افزود: بنابراین مقرر شد با تشکیل کارگروهی و هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبات شهرداریها را در این زمینه وصول کنیم.
صلواتی خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد شد که برای توسعه حمل و نقل، درآمدها از طریق صندوقی فراهم شود که از طریق آن برنامههای مرتبط با توسعه حمل و نقل پاک را اجرا کنیم.
وی با اشاره به لزوم تعامل با شورای اسلامی شهر برای تشکیل این صندوق، گفت: این موضوع به کاهش مشکلات، رفع نقاط ضعف و کمبودهای حوزه حمل و نقل کمک میکند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون فرهنگ ترافیک، اظهار داشت: برنامههای اصفهان در حوزه فرهنگ ترافیک در کل کشور بی نظیر بوده و مشابه آن را در کشور نداشتیم، بنابراین کلانشهرها خواستار شدند که تجربیات اصفهان در اختیار آنها قرار گرفته و اصفهان برای انتقال این تجربیات به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شود تا از برنامه های مرتبط با فرهنگ ترافیک از اصفهان الگوبرداری شود.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر سهم دولت پرداخت شود روند رو به رشدی را خواهیم داشت که قولهایی در همین زمینه صورت گرفت که برای عملی کردن آن باید پیگیریهای لازم را داشته باشیم.
صلواتی به سهم شهرداریها از جرائم رانندگی اشاره کرد و گفت: سهم شهرداریها در این زمینه نزدیک به صفر است، در این نشست بر دریافت هزینهای که باید صرف توسعه حمل و نقل شود طی پیگیری میان نمایندگان مجلس، دیوان محاسبات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تأکید شد، در این زمینه هر شهر باید از درآمد حاصل از جرائم رانندگی منتفع شود تا بتواند آن را در شهر خود هزینه کند.
وی اظهار داشت: مشکلات قانونی از جمله در بحث پارک حاشیهای و اوراق مشارکت وجود دارد که قرار شد با پیگیری شورای عالی استانها و نمایندگان مجلس خلاهای قانونی و نقاط ضعفی که مرتبط با امور شهرداری هست را برطرف کنیم.
ارسال دیدگاه