در گفت‌وگو با پانا

مدیرعامل متروی تهران پاسخ داد: منابع رفع نقص خطوط مترو از کجا تامین می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل متروی تهران می‌گوید ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی مترو به عنوان راه‌حلی برای رفع نواقص خطوط مترو است که در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۸۵۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل متروی تهران پاسخ داد: منابع رفع نقص خطوط مترو از کجا تامین می‌شود

علی امام در گفت‌وگو با پانا با توجه به اینکه اکنون تمرکز مترو بر روی خطوط 6 و 7 است اما سایر خطوط هم نواقصی دارد، درباره راهکار تامین مالی برای رفع این نواقص توضیح داد: ناچاریم با توجه به اینکه منابع درآمدی شهرداری تهران محدود است از ظرفیت‌های دیگری همچون مجتمع‌های ایستگاهی مترو یا طرح‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شویم.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه اتفاقات خوبی در زمینه مجتمع‌های ایستگاهی مترو صورت گرفته است، گفت: درباره درآمدزایی مجتمع‌های ایستگاهی مترو، مسئولان شرکت مجتمع ایستگاهی مترو معتقدند خیلی بیشتر از رقم 250 میلیارد تومانی که برای این مجتمع‌ها در نظر گرفته شده است، می‌توانند درآمدزایی کنند و ما هم امیدواریم که این امر محقق شود و از مجتمع‌های ایستگاهی حمایت خواهیم کرد تا بیش از 250 میلیارد یا 300 میلیارد تومان درآمدزایی کنند.

وی درباره تکمیل هواکش ایستگاه‌های خطوط مترو نیز گفت: هر ایستگاه مترو یکسری هواسازدار که هر دو طرف ایستگاه وجود دارد و به طور معمول از طرفی حد فاصل دو ایستگاه یک هواکش میان تونلی وجود دارد. البته از ابتدای راه‌اندازی خطوط مترو این‌طور نبوده است که هر کیلومتری که بهره‌برداری می‌شد کامل باشد.

امام تصریح کرد: هنوز خطوطی که 20 سال پیش بهره‌برداری شده است نواقصی دارد که جزو برنامه‌های ماست تا با تامین اعتبار این نواقص برطرف ‌شود اما در اصل طبق استاندارد بهره‌برداری، ایستگاه‌های مترو باید با حداقل‌های لازم راه‌اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار