مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گلستان

دومین نمایشگاه و فروشگاه محصولات بازنشستگان گلستان دایر می‌شود

گرگان (پانا) - دومین نمایشگاه و فروشگاه محصولات بازنشستگان استان گلستان در مهرماه جاری دایر می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۰۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین نمایشگاه و فروشگاه محصولات بازنشستگان گلستان دایر می‌شود

رضا جعفری اظهار کرد: 15 شهریورماه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است که در این ایام برنامه‌های متنوعی برای جامعه هدف پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

وی از رسانه‌ها خواست تا مشکلات بازنشستگان استان را بیشتر از گذشته انعکاس دهند تا شاهد برآورده شده مطالبات این قشر باشیم و تصریح کرد: نگاه نظام اداری به بازنشستگان مناسب نیست که باید این رویکرد توسط رسانه‌ها تغییر پیدا کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان افزود: بازنشستگان امورات خود را با توجه به شرایط بد اقتصادی به سختی می‌گذرانند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند که لازم است به این قشر توجه بیشتری صورت بگیرد.

جعفری بر لزوم حفظ جایگاه اجتماعی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: وظیفه صندوق بازنشستگان، افزایش حقوق سالانه، انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ارائه تسهیلات، برگزاری مسابقات، همایش پیاده روی و ... است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 470 بازنشسته از تسهیلات قرض الحسنه 40 میلیون ریالی برخوردار شدند، افزود: کسانی که از تسهیلات قرض الحسنه استفاده نکردند می‌توانند مبادرت به ثبت نام در صندوق بازنشستگی کنند و از تسهیلات 50 میلیون ریالی بهره‌مند شوند، امسال قرار است به 400 هزار بازنشسته تسهیلات پرداخت شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان ابراز کرد: سال گذشته بازنشستگان استان 980 میلیون تومان از تسهیلات خرید کالا و خدمات با کارمزد 18 درصد استفاده کردند از ابتدای خردادماه جاری نیز 67 نفر به بانک صادرات برای دریافت وام معرفی کردیم.

جعفری ادامه داد: امسال کمک هزینه خرید عینک، سمعک و عصا به بازنشستگان ارائه می‌شود سه سفر یارانه‌ای زیارتی نیز به آنها تعلق گرفت سال گذشته 330 هزار تومان و در سال جاری 370 هزار تومان سفر یارانه‌ای به بازنشستگان اعطا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های مهر بازنشستگان گفت: کلاس‌های ورزشی، روانشناسی، کلاس‌های آلزایمر، مشاوره پزشکی، طب سنتی و تغذیه در خانه‌های مهر بازنشستگان تدارک دیده شده است.

به گفته جعفری؛ ماهانه 60 میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان استان پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار