مسئول موزه های استان اردبیل:

202 هزار گردشگر از موزه های اردبیل بازدید کردند

اردبیل (پانا) - مسئول موزه های استان اردبیل گفت: در پنج ماه امسال 202 هزار و 89 نفر از موزه های این استان بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۵۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
202 هزار گردشگر از موزه های اردبیل بازدید کردند

فردین عینی افزود: این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازدید از موزه های استان 34 درصد افزایش یافته است .
وی اظهار داشت: امسال 139 هزار و 471 نفر و به عبارتی 69 درصد بازدیدها به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اختصاص دارد .
مسئول موزه های استان تصریح کرد: 31 هزار و 725 نفر از موزه باستان شناسی ، 17 هزار و 266 نفر از موزه مردم شناسی ، 11 هزار و 856 نفر از موزه صنایع دستی و هزار و 771 نفر از سه موزه شهرستان های مشگین شهر ، نمین و نیر بازدید داشتند .
عینی در خصوص آمار بازدیدکنندگان خارجی گفت: امسال همچنین سه هزار و 414 مسافر خارجی نیز از موزه های این استان بازدید کردند .
گفتنی است:استان اردبیل به واسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می باشد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی اردبیل می باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است .
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان شناسی ، صنایع دستی ، مردم شناسی ، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ، موزه صارم السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه باستان شناسی خلخال است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار