رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سنندج:

تمام اعتبارات لازم برای راە آهن همدان به سنندج تامین خواهد شد

سنندج(پانا)-رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد داد که همه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و ساخت راه آهن همدان به سنندج و تملک اراضی تامین و پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۹۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تمام اعتبارات لازم برای راە آهن همدان به سنندج تامین خواهد شد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه به کردستان و در بدو ورود به فرودگاه سنندج اتمام پروژه سنندج به همدان را از اولویت‌های دولت در بخش زیر ساخت‌ها دانست و گفت: به عنوان مسئول سازمان برنامه و بودجه کشور به مردم قول می‌دهم هر مقدار اعتبار برای این پروژه لازم باشد تامین خواهد شد.

وی از مسائل مهم و حیاتی برای توسعه کردستان را توجه به توسعه راه‌ها و ساخت راه آهن ذکر کرد و گفت: پروژه راه آهن همدان به سنندج در سه قطعه به پیمانکاران واگذار شده است که در قطعه دوم مشکلاتی در بخش تملک اراضی وجود دارد که در این سفر اعتبار آن تامین و در شهریور ماه تخصیص خواهد یافت.

نوبخت ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم حوزه حمل و نقل کریدور شمال به جنوب است که در طول دولت تدبیر و امید کارهای بسیار مهمی انجام شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال اعتبارات مناسب آن را تخصیص دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هدف از سفر به کردستان را ارزیابی پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور و دیگر مسئولان به استان دانست و گفت؛ بازدید از طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات‌آباد، راه آهن، کریدور شمال به جنوب، تامین آب شرب شهرها، مسکن و بافت فرسوده شهری است.

محمد باقر نوبخت به وجود ۱۲ برنامه حمایتی در بخش اشتغال در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش شهری و روستایی ۱۰۰ هزار واحد بافت فرسوده برای بازسازی در برنامه قرار گرفته که کردستان نیز جزو این شهرهاست و در کردستان نیز منابع لازم برای بافت فرسوده تخصیص داده شده است.

وی به مصوبات سفر ریاست جمهور به استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت؛ سفرهای ریاست جمهوری به نقاط مختلف کشور ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون این رقم به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسیده و روند پرداخت به تکمیل پروژه‌ها همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار