جشنواره غذای ایرانی هشتمین اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران برگزارشد

بیر جند (پانا) ـ جشنواره غذاهای سنتی ایرانی با هدف احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دختر در اردوی ملی پیشتازان که دراردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره غذای ایرانی هشتمین اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران برگزارشد

این جشنواره از سوی علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسوولان سازمان و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جشنواره دستپخت دانش‌آموزان استان‌های سراسر کشور در قالب جشنواره غذای ایرانی ارائه شده است. در برخی از غرفه‌ها نیز همزمان پخت انواع نان و شیرینی انجام می‌شود..

آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه روش‌های تغذیه سالم، ترویج غذای سالم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

با توجه به فرهنگ‌های متنوع و اصیلی که در کشور وجود دارد غفلت از آن‌ها سبب به هرز رفتن این فرهنگ‌ها و سنن بومی و محلی می‌شود.

بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دختر در اردوی ملی پیشتازان دور هم جمع شده‌اند و با همکاری همدیگر و پخت غذاهای خاص هر منطقه جشنواره غذای ایرانی را برپا کرده‌اند.: یکی دیگر از اهداف این جشنواره آشنایی هرچه بیشتر مردم و خانواده‌‌ها با فرهنگ و سنت های غذایی وترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه است.

گفتی است دراین جشنواره پیشتازان دختر استان خراسان جنوبی نیز با طبخ غذاهای محلی این استان از قبیل قروت و نان محلی و نان روغنی و...پذیرای میهمانان بودند.

سی و پنج دانش آموز پیشتاز دختر استان خراسان جنوبی در قالب پنج تیم تخصصی به همراه پنج مربی و یک سرپرست در هشتمین اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش آموزی کشور شرکت کرده اند.

خبرنگار پانا:ناهید محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار