بدون فروش و بازاریابی مناسب کالا سرمایه را حبس می‌کند

تهران (پانا) - مدرس مرکز آموزش‌های بازرگانی با بیان اینکه بازاریابی حلقه مهم تجارت است می‌گوید نمایشگاه فرصت مناسبی برای تحقق اهداف تولید و فروش است و باید گفت بدون فروش ، کالا سرمایه را حبس می‌کند.

کد مطلب: ۸۴۸۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بدون فروش و بازاریابی مناسب کالا سرمایه را حبس می‌کند

سیدحسین میرظفرجویان در نشست روش‌های حضور مؤثر در نمایشگاه‌ها به‌ویژه فرش دستبافت که در کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی بیست و هفتمین نمایشگاه فرش برگزار شد گفت: آنچه در تجارت بیش از تولید دارای ارزش است بازاریابی است چون بدون فروش، کالا سرمایه را حبس می‌کند، انبارها پر می‌شوند و تولید مختل می‌شود.

وی افزود:نمایشگاه‌ها نقش مهمی در بازاریابی بین‌المللی ایفا می‌کنند چون امکان ارزیابی و مقایسه میان محصولات عرضه شده را در یک مکان و به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کنند.

مدرس مرکز آموزش‌های بازرگانی اظهار کرد: آشنایی تولیدکنندگان باسلیقه مصرفی و نیازهای گوناگون مصرف کنندگان، شناسایی شرکت‌ها و کشورهای رقیب در بازارهای هدف و مذاکره رو در رو با خریداران از جمله دستاوردهای برگزاری نمایشگاه است.

میرظفرجویان عنوان کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی تجاری آینه تمام نمای بازار هستند و هر چه تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده بیشتر باشد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت. به‌طور مثال تولید ناخالص داخلی کشور آلمان که بیشترین تعداد برگزاری نمایشگاه‌های سالانه را دارد از سایر کشورهای اروپایی بالاتر است.

وی با اشاره به تأثیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برگزاری نمایشگاه‌ها تصریح کرد: در حوزه اقتصادی کاهش بیکاری و افزایش اشتغال جزو کارکردهای مهم اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌هاست و حدود 200 عنوان کسب و کار به‌واسطه برگزاری نمایشگاه‌ها فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین بهبود وضعیت اقتصادی و تصویر کلی منطقه‌ای که نمایشگاه در آن برگزار می‌شود از دیگر آثار برگزاری نمایشگاه‌هاست.

وی در خصوص آثار اجتماعی برگزاری نمایشگاه نیز گفت: تحکیم همبستگی و دوستی ملل و برقراری روابط اجتماعی مؤثر از جمله دستاوردهای اجتماعی برگزاری نمایشگاه‌هاست. در نمایشگاه 2015 ایتالیا که هم‌زمان با برگزاری مذاکرات برجام بود ارتباط و تعامل مناسب‌تری میان تجار ، بازرگانان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه وجود داشت.

وی جذب گردشگران خارجی، برقراری روابط اجتماعی مؤثر و افزایش سطح تولید داخلی را از دیگر دستاوردهای برگزاری نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در سطح خرد نیز کاهش هزینه‌های معامله، شناسایی نیاز مشتری، شناسایی مشتریان بالقوه و معرفی محصولات جدید از دیگر آثاری است که برگزاری هر نمایشگاه از جمله نمایشگاه فرش می‌تواند به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار