فرماندار بستان آباد خبر داد؛

اولین جشنواره فطیر سنتی در یکم شهریور برگزار خواهد شد/بستان آباد یکی از قطب های اصلی تولید دارو در کشور است

تبریز(پانا)_فرماندار بستان آباد با بیان اینکه اولین جشنواره فطیر سنتی در یکم شهریور برگزار خواهد شد، افزود: هنر فطیرپزی در آذرماه سال ۹۶ ثبت ملی شده است.

کد مطلب: ۸۴۷۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره فطیر سنتی در یکم شهریور برگزار خواهد شد/بستان آباد یکی از قطب های اصلی تولید دارو در کشور است

سید علی موسوی حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سنتی و حیدربابا خوانی نیز خواهیم داشت که با حضور مسئولان و عموم مردم در پارک صبای بستان آباد ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه ی راه آهن تبریز_تهران که بیش از ۱۸ سال است شروع شده گفت: خوشبختانه با پیگیری هایمان در دو سال اخیر، برابر با ۱۸ سال گذشته فعالیت کردیم و روز شنبه ی گذشته نیز اولین قطار حرکت کرد که در آینده شاهد مسافرگیری زیادی خواهیم بود و این یک برکت مضاعف است.

فرماندار شهرستان بستان آباد از احداث منطقه ی ویژه ی اقتصادی و پارک لجستیک در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار خبر داد و گفت: این اقدامات موجب تبدیل بستان آباد به مهد حمل و نقل و بندر خشک ایران می شود که این یک موفقیت و رشد محسوب می شود.

موسوی حسینی با بیان اینکه بستان آباد، سومین شهر صنعتی استان است گفت: ۳ شهرک فعال داریم و ۲ شهرک در حال احداث است که خوشبختانه یکی از آنها اولین شهرک الکترونیک استان و دیگری اولین شهرک اشتغال صنایع دستی استان است که در مساحتی بالغ بر ۵ هکتار و با هماهنگی شهرک صنعتی و بنیاد مسکن احداث خواهد شد و هر کس در این بخش فعالیت کند می تواند از وام های خوداشتغالی روستایی استفاده کند.و به برکت این شهرک های صنعتی نرخ بیکاری ۷.۳ است.

وی ادامه داد: طبق سند راهبردی عملیاتی توسعه ی پایداری اقتصادی روستایی، بستان آباد یکی از ۳۱ شهرستان هایی است که این برنامه در طول سال ۹۷ با اولویت شهرستان های محروم، در آن اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در شهرک الکترونیک دو برج IC و ICT برای تولید نرم افزار احداث خواهد شد که می توانیم یک هزار نفر محقق جذب کنیم.

فرماندار منطقه ی بستان آباد در رابطه با آب گرم این شهرستان گفت: آب گرم بستان آباد، قدمت و کیفیتی بیشتر از آب گرم سرعین را دارد و اقداماتی برای بهسازی محل آب گرم و مهمانسرا ها شده است.

وی اظهار داشت: حیدر بابای شهریار، اولین معرف بستان آباد است. مرمت ساختمان پدری استاد شهریار به اتمام رسیده است که برای مرمت آن ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

موسوی حسینی خاطر نشان کرد: در بخش خصوصی، سرمایه گذاری با اسانس گیری از گل محمدی موفق به تولید ادکلن شده است و این موجب افزایش سرمایه می شود.

وی با بیان اینکه بستان آباد یکی از قطب های تولید دارو در کشور است گفت: در شرکت داروسازی بستان آباد، ۸۰% سرم، ۵۰% آب مقطر کشور و دارو های ویژه ی پیوند و دیالیز تولید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار