شناسایی نوجوانان خلاق و مبتکر برای ورود به مسائل بشردوستانه

ورود نوجوانان به دنیای ساخت ربات های امدادگر و نجاتگر

تبریز (پانا)- دوره آموزشی کاربرد علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در کاهش آثار سوانح و بلایا با همکاری بنیاد بین المللی ایرباس و توسط جمعیت هلال احمر در تبریز به مدت سه روز در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۸۴۲۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی نوجوانان خلاق و مبتکر برای ورود به مسائل بشردوستانه

سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این دوره آموزشی با تاکید بر لزوم حمایت از جوانان و فراهم نمودن زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت آنها گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه جوانان با ایده های جدید و طرح های نو تاثیر مهمی در ایجاد انگیزه در آنان خواهد داشت.
وی با ابراز امیدواری بر گسترش کارگاههای آموزشی ویژه نوجوانان و جوانان ادامه داد: اگر جوانان ما با پشتکار و انگیزه در بحث رباتیک ورود پیدا کنند امیدواریم شاهد ساخت رباتهای امدادگر باشیم که در بحث جستجو و نجات در زلزله ها وارد عمل شده و باعث پایین آمدن درصد آسیب امدادگران و نجاتگران و بالا رفتن دقت عمل در عملیات ها شوند.

شناسایی نوجوانان خلاق و مبتکر برای ورود به مسائل بشردوستانه
خانم رانا مدرس این دوره و بنیان گذار بنیاد مهندسین کوچک و شریک بنیاد ایرباس هم در این مراسم با تقدیر از فعالیت های جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی گفت: این دوره یک دوره جالب برای شرکت کنندگان بوده و استقبال و اشتیاق جوانان ایرانی از این دوره نشان از پیشرفت این پروژه دارد و ما توانسته ایم در این دوره ها یک تیم منسجم در هلال احمر ایران تشکیل دهیم.
وی خطاب به شرکت کنندگان ادامه داد: شما در آینده نزدیک سفیرانی خواهید بود برای گسترش و تداوم آموزش های ارائه شده به همسالان و هم دوره های خود و بازه زمانی تعریف شده برای این طرح حداقل 10 سال می باشد.
بنیان گذار بنیاد مهندسین کوچک تصریح کرد: بنیاد مهندسین کوچک امیدوار است با اجرای این پروژه، نوجوانان خلاق و مبتکر را شناسایی کرده و آنها برای ورود به مسائل بشردوستانه و ارتباطات تربیت و تقویت نماید.
شریک بنیاد ایرباس با تشریح پروژه حاضر خاطر نشان کرد: در این پروژه، رباتهای ساخته شده علاوه بررفع نیازهای ریاضی و علمی می توانند در بحث رباتهای نجاتگر و امدادگر که در هلال احمر کاربرد دارند ایفای نقش کنند.
وی به رده سنی جامعه هدف این دوره اشاره کرد و اظهار داشت: رده سنی در نظر گرفته شده، 12 تا 14 سال است که شرکت کنندگان در این دوره می توانند نسبت به تعلیم و تربیت آنها اقدام نمایند.

ورود نوجوانان به دنیای ساخت ربات های امدادگر و نجاتگر
فرزاد کریمیان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در تشریح دوره رباتیک گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بنیاد ایرباس، دوره رباتیک در تبریز در مدت 3 روز از 9 تا 11 مردادماه با حضور مدرسانی از کشور لبنان و خانم رانا بنیان گذار بنیاد مهندسین کوچک و شریک بنیاد ایرباس و مدرسانی از امور بین الملل و سازمان جوانان هلال احمر برگزار و مباحثی مانند آشنایی نوجوانان با جمعیت هلال احمر، توانمند سازی اعضا در کار گروهی، آموزش ابتدایی مدیریت بحران با بهره گیری از علم و تجهیزات نوین و آشنایی نوجوانان با تکنولوژی جدید در زمینه حوادث و بلایا و اصول اولیه کار با ربات ها که می تواند راهگشای ورود نوجوانان به دنیای ساخت ربات های امدادگر و نجاتگر باشد طرح و تدریس خواهد شد و از اعضا داوطلب شرکت کننده در این دوره بعد از کسب آموزش ها و مهارت های لازم بعنوان مدرس در مدارس عضو کانون های دانش آموزی استان (12- 14 سال) استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار