بازدید از کلاس های اوقات فراغت تابستان دبیرستان صدرا

علمی: جامعه نیازمند دانش آموزان پرسشگر است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دانش آموزان پرسشگر را نیاز جامعه امروزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
علمی: جامعه نیازمند دانش آموزان پرسشگر است

طاهر علمی در جریان بازدید از کلاس های اوقات فراغت تابستان دبیرستان پسرانه علوم و معارف صدرای ولایت تبریز در جمع دانش آموزان تجسم و عمل را دو عامل اصلی موفقیت عنوان کرد و گفت: اگر انسان هدفش را در ذهن تجسم کند برای رسیدن به آن، نقشه راه می کشد و سپس وارد میدان عمل می شود.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: خوب درس بخوانید و هرگز از سوال کردن خجالت نکشید و هرجا که سوالی در ذهنتان داشتید از معلم بپرسید و مسئله بدون پاسخ در ذهنتان نداشته باشید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آیه های قرآنی از دانش آموزان خواست هیچ وقت یادگیری از دیگران را فرموش نکنند.

علمی، دین را برنامه سالم زندگی عنوان کرد و گفت: هیچ موقع دین با پیشرفت و تکنولوژی منافاتی ندارد و به توسعه فکری و رفتاری ما نیز کمک می کند وفقط به انسان تاکید کرده که جنایت و خیانت نکن.

وی ادامه داد: نماز، یکی از نمادهای بندگی است و کسی که نماز نمی خواند مانند فردی است که که وقتی به سر کار یا مدرسه می رود خانه و مبدا خود را فراموش می کند و بدون شک چنین فردی توفیقات دنیوی و معنوی خود را از دست می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: دانش آموزان باید سرانه مطالعه خود را افزایش دهند برای این که مطالعه، علم انسان را افزایش می دهد و این راه نجات جامعه و کشور است.

علمی با بیان این که معلمان درس را به سمت دین شناسی سوق دهند، گفت: دانش آموزانی که با مفاهیم اسلامی آشنا می شوند و با فرهنگ قرآنی تربیت می شوند بدون شک در آینده نیز در شغل و حرفه خود نیز موفق بوده و برای جامعه مفید خواهند بود.

بیش از یک دهه است که دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا برای تحصیل دانش آموزان در رشته علوم و معارف اسلامی با هدف شناسایی استعدادهای نهفته جوانان در گرایش به حوزه دین مداری و دین پژوهی و تشویق دانش آموزان مستعد بر ای ورود به این رشته راه اندازی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار