اردوی آموزشی توجیهی تیم های منتخب پیشتازان آذربایجان شرقی

علمی: شعار " همدلی، همفکری و همکاری" تشکیلات پیشتازان برگرفته شده از قرآن است

ویژگی های یک دانش آموز پیشتاز

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آیه تعاونوا علی البرّ و التّقوی بیان کرد: تشکیلات پیشتازان مصداق واقعی این آیه هست و شعار " همدلی، همفکری و همکاری" این تشکیلات نیز از دل این آیه برآمده است.

کد مطلب: ۸۳۹۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
علمی: شعار " همدلی، همفکری و همکاری"  تشکیلات پیشتازان برگرفته شده از قرآن است

طاهر علمی در آیین افتتاحیه اردوی آموزشی توجیهی تیم های منتخب پیشتازان آذربایجان شرقی در محل سازمان دانش آموزی استان با بیان این که فلسفه وجوی این سازمان تربیت اجتماعی دانش اموزان است،اظهار کرد: دانش آموز در مدرسه باید نحوه تعامل با دیگران و احترام به مسئولان و بزرگان را یادبگیرد و بیاموزد که در برابر خطاهای دیگران چه رفتاری باید داشته باشد.

وی افزود: نقش مدرسه فقط آموزش محفوظات نیست بلکه باید باید پرورش جسم و روح نیز انجام گیرد و شاهد تغییر رفتار در دانش آموزان باشیم و آن موقع است که رسالت خود در آموزش و پرورش را درست انجام داده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: وقتی ما به خاطر برخی خطاها افراد را از خود می رانیم آن فرد برای سپری کردن اوقات خود، جذب گروه و افراد دیگری که اهداف شومی دارند، می شود پس در رفتار خود با دیگران بیشتر مراقب باشیم.

علمی در ادامه تشکل های دانش آموزی از جمله پیشتازان را بستر مناسبی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: شادی حاکم در اردوی پیشتازان مثال زدنی است و بی شک در هر جا که شادی حاکم باشد تصمیم های عقلایی گرفته می شود.

وی با اشاره به آیه تعاونوا علی البرّ و التّقوی بیان کرد: تشکیلات پیشتازان مصداق واقعی این آیه هست و شعار " همدلی، همفکری و همکاری" این تشکیلات نیز از دل این آیه برآمده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: تلاش و کوشش، لازمه موفقیت در هرکاری است و دانش آموزان عضو پیشتازان نیز باید این خصلت را بیشتر در خود پرورش دهند و هرگز از شسکت نا امید نشوند.

علمی ادامه داد: مسئولیت پذیری دیگر ویژگی است که یک دانش آموز پیشتاز باید داشته باشد که اگر نوجوانی احساس مسئولیت داشته باشد دنبال علم آموزی و مهارت آموزی می رود و در بیرون از خانه جایی که پدر و مادر نیست خود را برابر کارهای خود مسئول می داند.

وی خطاب به مربیان پیشتازان نیز گفت: در فعالیت های و برنامه هایی که برگزار می کنید تفاوت ها و علاقه های فردی دانش آموزان را درنظر بگیرید و مسیری که طی می کنند را نظارت کرده و آن ها در این راه هدایت کنید و تربیت اجتماعی به معنای واقعی تحقق بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار