کشف ۱۱۱ مورد قاچاق انسان در گمرک‌های کشور

تهران (پانا) - گمرک ایران از ابتدای سال جاری با استفاده از دستگاه ایکس ری، موفق به کشف تعداد ۱۱۱ فقره قاچاق انسان در مبادی خروجی و ورودی کشور شده است.

کد مطلب: ۸۴۱۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۱۱۱ مورد قاچاق انسان در گمرک‌های کشور

از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران گمرک موفق به کشف ۱۱۱ مورد قاچاق انسان با رصد اطلاعات و به کمک‌های کنترلی پیشرفته ایکس ری شدند؛ این رقم در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، بالغ بر ۵۵۰ مورد بوده است.

این گزارش با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از کشفیات قاچاق انسان در گمرک بازرگان صورت گرفته است، می‌افزاید: در چهار ماهه نخست امسال، بیشتر افراد شناسایی شده در گمرک‌های کشور از اتباع کشورهای خارجی و غالبا از اتباع همسایگان شرق ایران بوده‌اند.

این گزارش تصریح دارد، با الکترونیکی‌شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته ایکس‌ری، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است و ریسک خروج غیر قانونی از مرزهای کشور افزایش یافته است.

گزارش مذکور با اعلام اینکه تعداد ایکس‌ری‌های کامیونی گمرک ایران نسبت به سال ۹۲ بیش از سه برابر شده است، تعداد دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی فعال در گمرک‌ها را ۱۶ مورد عنوان می‌کند و یادآور می‌شود: اولین ایکس‌ری کامیونی تولید داخل در تفاهم میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دفاع توسط متخصصان داخلی ساخته شده است و هفته گذشته در گمرک بازرگان افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار