مشاور اجرایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

هنر قصه‌گویی در مدارس تقویت می‌شود

کرمانشاه (پانا) - از آنجایی که قصه‌گویی از طریق غیر مستقیم توانسته است هنر گوش دادن را در کودکان تقویت کند، به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی هنوز از اهمیت خاص خود برخوردار است و قصه‌گویی می تواند علاوه بر تقویت تخیل در کودکان، زمینه‌ی آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی‌شان فراهم کند.

کد مطلب: ۸۴۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هنر قصه‌گویی در مدارس تقویت می‌شود

دکتر رضا موزونی در گفت‌وگو با پانا گفت: در راستای تأکید وزیر آموزش و پرورش بر مسائل تربیتی و پرورشی که بسترساز و چراغ راه آموزش‌اند، در صدد هستیم که جشنواره‌ی قصه‌گویی در دو سطح معلمان و دانش آموزان را برگزار کنیم.

این پژوهشگر فرهنگ عامه افزود: عمر هنر قصه گویی به درازای تاریخ بشر است و از گذشته های دور تا کنون، بی شک بخش مهمی از آموزش و پرورش و انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به کودکان از طریق قصه‌گویی بوده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که قصه‌گویی از طریق غیر مستقیم توانسته است هنر گوش دادن را در کودکان تقویت کند، به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی هنوز از اهمیت خاص خود برخوردار است و قصه‌گویی می تواند علاوه بر تقویت تخیل در کودکان، زمینه‌ی آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی‌شان فراهم کند.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: معلمانی که از توانایی ارتباط گیری موثر با دانش آموزان برخوردارند، می توانند در زمینه آموزش امور درسی نیز موفق باشند. به همین منظور با ارائه ی طرحی در پی برپایی اولین جشنواره قصه گویی با رویکردی تازه در سطح مدارس استان کرمانشاه هستیم.

رضا موزونی ضمن تأکید بر این که این جشنواره علاوه به تقویت هنر شنیدن در دانش آموزان یاری می رساند افزود: این امر مهم می تواند به افزایش قدرت انتقال آموزه ها در معلمان، به آشنایی دانش آموزان با هویت دیرسال ملی ودینی کشور ایران عزیزمان کمک می کند

مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در پایان گفت: قصه های دینی، قصه های حماسی، قصه های بومی ،محور این جشنواره خواهد بود. همچنین پرداختن به آسیبهای اجتماعی و کاستن از اثرات مخرب زلزله بر کودکان از دیگر محورهای جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار