جمعه خبر: جدال واژه‌ها بین تهران و واشنگتن؛ هشدارهای روحانی و سلیمانی به ترامپ

سپنتا نیکنام به شورای شهر بازگشت

تهران (پانا) - هفته گذشته هشدار رئیس‌جمهوری کشورمان به دونالد ترامپ با واکنش مستقیم رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد، همچنین پس از گذشت حدود یک‌سال از انتخابات شورای شهر،سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد، با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام دوباره به شورا بازگشت و تغییرات در تیم اقتصادی دولت آغاز شد.

کد مطلب: ۸۴۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جمعه خبر: جدال واژه‌ها بین تهران و واشنگتن؛ هشدارهای روحانی و سلیمانی به ترامپ

تحولات سیاسی در کشور به واسطه آنچه در میان احزاب و گروه‌های مختلف روی می‌دهد و البته بر اساس آنچه در جهان هر روز شاهد آن هستیم، دستخوش تغییر است. آنچه در طول یک هفته در عرصه سیاست روی می‌دهد، گاه چنان پرشتاب مسیر را می‌پیماید که فرصت را برای تأمل و تفکر از اهل فن و مخاطبان اصلی سیاست می‌گیرد. مرور مهم‌ترین رویدادهای هفته بهانه‌ای است تا با نگاهی گذرا به روزهای گذشته بتوانیم برای روزهای پیش رو مهیا شویم.

خبرگزاری پانا با چنین رویکردی گزارشی از ده رویداد مهم سیاسی کشور برای هر هفته در پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته از 30 تیرماه تا 5 مردادماه، شاهد اتفاقات و رخ‌دادهای بسیاری در صحنه سیاست کشور بود، هفته‌ای که خبرهای خوب و بد بسیاری در آن وجود داشت، هفته گذشته هشدار رئیس‌جمهوری کشورمان به دونالد ترامپ با واکنش مستقیم رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد، پس از گذشت حدود یک‌سال از انتخابات،سپنتا نیکنام، عضو زرتشی شورای شهر یزد، با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام دوباره به شورا بازگشت و تغییرات در تیم اقتصادی دولت آغاز شد.

دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه با رهبر انقلاب

هفته گذشته با آغاز نشست سالانه سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور در تهران آغاز شد، همایشی که به رسم هر ساله با دیدار اهالی دیپلماسی کشور با رهبری آغاز می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب روز شنبه در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه، تأمین و حفظ منافع ملی به معنای حقیقی را هدف اصلی سیاست خارجی خواندند و با بیان بایدها و نبایدهای دیپلماسی در نظام اسلامی تاکید کردند می‌توان با روحیه صحیح انقلابی و دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند، روابط خارجی را گسترش داد و عناصر قدرت نظام را به پشتوانه‌ای برای دستاوردهای سیاسی و دیپلماسی تبدیل کرد.

ایشان همچنین تحقق و بروز روحیه انقلابی را در تعاملات و رویکردهای دیپلماتیک ضروری دانستند و افزودند: «دیپلمات ایرانی باید به انقلاب افتخار کند و در تعاملات کاری او، عزت، احساس اقتدار و اعتماد به نفس به روشنی مشاهده شود که البته این رفتار و منش انقلابی با بیان حرف‌های نامعقول و ایجاد هیاهو کاملاً متفاوت است.»

رهبر انقلاب اسلامی تصور حل مشکلات کشور با مذاکره یا رابطه با آمریکا را خطایی واضح خواندند و افزودند: «آمریکا با اصل نظام اسلامی مشکل اساسی و مبنایی دارد، ضمن اینکه کشورهای فراوانی در افریقا، آسیا و آمریکای لاتین هستند که با آمریکا رابطه دارند اما همچنان با مشکلات فراوان دست به گریبانند.»

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به رویکردهای دستگاه دیپلماسی به‌ویژه در ارتباط با همسایگان و تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی گفت: «تلاش کرده‌ایم با خودباوری به استقبال چالش‌ها برویم و از منافع ملی با صلابت دفاع کنیم.»

او با بیان اینکه با همین رویکرد و با حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی توانستیم پروژه ایران‌هراسی صهیونیست‌ها را شکست دهیم، خاطرنشان کرد: «ترامپ و نتانیاهو تلاش می‌کنند با نمایش‌های سخیف، پروژه ایران‌هراسی را تکرار کنند اما امروز حتی در میان متحدان خود نیز تنها و منزوی هستند.»

نشست سفیران در تا پایان هفته ادامه داشت و سران کشور از جمله رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و دیگر مقام های کشوری و لشکری در این نشست حضور داشتند. این همایش بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

برگزاری پنجمین نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی صبح روز شنبه با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به ریاست روحانی برگزار شد.

در این جلسه پیشنهادها و راهکارهایی درباره کنترل و مدیریت نقدینگی با جهت‌گیری رونق در بخش تولید و اقتصاد کشور بررسی و مصوب شد.

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و به دستور رهبری برای تصمیم گیری در موضوعات اقتصادی در وضع کنونی کشور در طول یک ماه گذشته برگزار شده است.

رای مثبت مجمع برای حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد

صبح روز شنبه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی و با حضور اعضای این مجمع تشکیل جلسه داد.

یکی از مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه مربوط به طرح اصلاح مواد ۱ و ۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که اعضای مجمع بازگشت به قانون سال ۱۳۷۵ را با اضافه شدن تبصره ۲ به ماده 26 قانون مذکور تصویب ماده ۴ مصوب مجلس شورای اسلامی، موافقت کردند.

بر اساس تبصره ۲ مصوب مجلس شورای اسلامی اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی باید به‌جای اسلام به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین ماده ۴ بر لازم الاجرا بودن این مصوبه از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح دارد.

با رای مثبت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه فوق، سپنتا نیکنام، منتخب زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد که با حکم شورای نگهبان از ورود به پارلمان شهری بازمانده بود، مجددا راهی شورا شد.

سخنان توفانی رئیس جمهوری و هشدار به آمریکایی ها

حسن روحانی روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشورخطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به اینکه آنها گفته‌اند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود، اظهارکرد: «آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه و امنیت مسیر کشتیرانی در طول تاریخ هستیم ، با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. شما فکر می کنید ایران این قدر ضعیف است که اجازه دهد که شما به خواسته و به اهداف‌تان برسید؟»

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «با دم شیر بازی نکنید چرا که پشیمانی ابدی برای شما به همراه خواهد داشت و این از توان شما ساخته نیست شما نمی‌توانید ملت ایران را علیه منافع ایران بسیج کنید چرا که ملت ایران منافع خود را می‌فهمند و برای آن فداکاری می‌کند. شما نمی‌توانید ملت را علیه امنیت و منافع ایران بسیج کنید. شما ضدیت خود را با ملت ایران به وضوح نشان داده اید و وقتی می‌گویید نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود، معنی آن این است که اجازه ورود دارو و کالاهای اساسی را نمی‌دهید و یعنی مردم را در محاصره شدید و مشقت زندگی قرار دادید و بعد عنوان می‌کنید که حامی ملت ایرانید! چه کسی باور می‌کند!»

او افزود: «ما با هیچ کس دعوا و جنگ نداریم اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌ها است و ما هیچ‌وقت از تهدید نترسیده و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد.»

سخنان رئیس‌جمهوری کشورمان در جمع سفرای ایرانی که در فضای مجازی به «صحبت‌های توفانی روحانی» مشهور شد، خشم دونالدترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را تا جایی بر انگیخت که او ناچار شد در صفحه توئیتر خود با حروف بزرگ در واکنش به روحانی از جملات محمدجواد ظریف استفاده کند و بنویسد: «هرگز آمریکا را تهدید نکن!»

ترامپ در این توئیت نوشت: «دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن، در غیر اینصورت پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است.ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان ناخوشایندی که بوی مرگ و خشونت می‌دهد را تحمل کنیم. مراقب باش!»

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا ایران را تهدید می کرد، وزیر امور خارجه او نیز در جمع گروهی به ظاهر ایرانی در لس آنجلس در حالی که ادعاهای ضد ایرانی‌اش را تکرار کرد از آرزوهایش برای مردم ایران گفت و ضمن دخالت در امور داخلی تهران و ترغیب مردم به اعتراض اعلام کرد که آمریکا حاضر به مذاکره به ایران است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران این اظهارات و تهدیدها را بی جواب نگذاشت. او در پاسخ به توئیت تهدیدآمیز رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به این که اینگونه تهدیدات اهمیتی برای ایرانیان ندارد، در توئیتر خود نوشت: «دنیا حتی چند ماه پیش پیام هایی شدید تر از این را هم شنید، ایرانی ها 40 سال است که این حرف ها را می شنوند. ما اینجا هزاران سال است که هستیم و شاهد سقوط امپراتوری های مختلفی بوده ایم، حتی امپراتوری خودمان، که طول حکومت آن‌ها بیش از عمر برخی از کشورها بود. مراقب باش!»

این جدال کلامی به همین جا ختم نشد و روز گذشته سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه با حمایت از آنچه حسن روحانی گفته بود، رئیس جمهوری آمریکا را مورد خطاب قرار داد.

فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: «بیانات شجاعانه و قابل افتخار رییس‌جمهوری بسیار اثرگذار و حرف دل مردم بود و هرکسی بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن به مملکت است.»

او ادامه داد: «ترامپ در مقابل سخنان رییس‌جمهوری ما، مطالب سخیفی را در توییت خود بیان کرد که پاسخ دادن به آن در شان رئیس جمهور کشور ما نبود.»

سردار سلیمانی عنوان کرد: «من به عنوان سرباز ملت جواب ایشان را می‌دهم و می‌گویم آقای ترامپ تو به چه جراتی ما را تهدید می‌کنی؟»

او افزود: «نزدیک به یک سال از رییس جمهوری ترامپ می‌گذرد و ادبیات اوهمچنان قمارخانه‌ای و کاباره‌ای است و با همان ادبیات با دنیا حرف می‌زند.»

فرمانده سپاه قدس خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «آقای ترامپ قمارباز به شما می‌گویم از آنچه که شما فکر می‌کنید ما به شما نزدیک‌تریم.، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس، نه تمام نیروهای مسلح، شما که می‌دانید توان ایران در جنگ نامتقارن چقدر است..»

دیدار هیات رئیسه فراکسیون امید با روحانی

اعضای هیات رئیسه فراکسیون دهمین دوره مجلس روز دوشنبه با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار کردند.

پیش از این اعلام شده بود که در این دیدار درباره مسائلی نظیر چگونگی دست‌یابی به اتحاد عملی در کشور به علاوه مسائل روز اقتصادی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، به همراه علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران، علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس، فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران، علیرضا تابش، نماینده مردم اردکان، علی نجفی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران، علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس، محمدعلی وکیلی، دبیر هیات رئیسه بهارستان از جمله حاضران در این دیدار هستند.

از اهالی پاستور نیز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، به همراه حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، در این دیدار حاضر بودند.

روحانی در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های فراکسیون امید مجلس از برنامه‌های دولت، به تشریح مهمترین مسائل حوزه سیاست خارجی و اقتصاد پرداخت و گفت: «در وضع ویژه‌ای که امروز به واسطه خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام با آن مواجه هستیم، مدیریت وضع برای گذر از این دوران، حفظ امید به آینده در کشور بسیار حائز اهمیت است و باید بکوشیم تا مردم نسبت به آینده، هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.»

او با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید همچنان مصمم پای وعده‌های خود به مردم در دوران انتخابات ایستاده و برای عملی کردن قول‌هایش تلاش می‌کند؛ آمار مثبت در زمینه اشتغال، فقر‌زدایی، صادرات غیر نفتی، درآمدهای عمومی دولت و اختصاص بیست برابری بودجه عمرانی در چهار ماهه سال جاری را که علیرغم وضع و مشکلات خاص سیاسی و اقتصادی محقق شده، گواه بخش مهمی از آنها دانست.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز در این نشست موفقیت دولت در عمل به وعده‌ها و اجرای برنامه‌هایش را دغدغه اصلی اعضای این فراکسیون عنوان کرد و بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر دولت و مجلس در راستای پاسخ به مطالبات مردم و رفع مشکلات کشور تاکید کرد.

قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روزسه شنبه خانه ملت طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با 194 رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 240 نماینده حاضر تصویب کردند.

همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان پس از 10 سال لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را تصویب کردند.

بهارستان‌نشینان با 158 رای موافق، 18 رای مخالف، و 10 رای ممتنع پس از 10 سال به لایحه حمایت از حقوق کوکان و نوجوانان رای موافق دادند.

معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهوری، لایحه مذکور را جامع خواند و با اشاره به آمار نگران‌کننده کودک‌آزاری در کشورمان اعلام کرده بود که دولت به‌طور کامل از این لایحه حمایت می‌کند.

هشدار دیوان «لاهه» به دولت آمریکا در پی شکایت ایران: از هرگونه اقدام جدید اجتناب کنید

روز دوشنبه هفته گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و بهرام قاسمی، سخنگوی این وزارتخانه، خبر از طرح شکایت جدید ایران ضد آمریکا در دادگاه لاهه دادند. آن‌ها گفته بودند که این شکایت به دلیل تحریم‌های ضدبرجامی آمریکا مطرح شده است. ایران پیشتر در سال 2015 نیز شکایتی در دادگاه لاهه به دلیل مصادره 2 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی موجود در آمریکا طرح کرده بود.

در پی این شکایت روز سه‌شنبه رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه طی نامه‌ای رسمی خطاب به مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، ضمن اعلام زمان رسیدگی به شکایت دولت ایران در خصوص بازگشت یکجانبه تحریم ها دولت آمریکا، تاکید کرد: از هرگونه اقدام جدید، اجتناب کنید و شرائط را تغییر ندهید.

این دومین بار در سه سال اخیر است که ایران ضد دولت آمریکا، دادخواستی را در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) مهم‌ترین دادگاه جهانی، ثبت می کند.

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر اهمیت احکام صادرشده در دیوان بین‌المللی دادگستری، به پانا گفت که آمریکا در صورت نپذیرفتن حکم دیوان لاهه به عنوان «یاغی» معرفی خواهد شد.

معرفی رئیس کل جدید بانک مرکزی در جلسه هیات دولت

با استعفای ولی‌الله سیف از ریاست بانک مرکزی هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد و به این ترتیب تغییرات در تیم اقتصادی دولت که از مدت‌ها پیش به عنوان یک مطالبه از دولت مطرح شده بود کلید خورد.

حسن روحانی در نشست هیأت دولت همتی را فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان معرفی کرد.

رئیس‌جمهوری اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های مالی، پولی و بهبود روابط بانکی با دنیا و توسعه پیمان‌های پولی دو جانبه، حفظ و مراقبت از ذخائر ارزی را از اولویت‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی دانست و کلیه اعضای دولت را به همکاری با او توصیه کرد.

رئیس‌جمهوری با تشکر از سیف، او را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد‌‌.

روحانی ایستادگی در برابر مؤسسات مالی، اعتباری غیرمجاز که به ایجاد انضباط بیشتر و قاعده‌مند شدن این مؤسسات منجر شد را از خدمات ارزنده دوره مدیریت آقای سیف دانست.

ماجرای استعفای نوبخت و تکذیب آن از سوی واعظی

محمدباقرنوبخت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: «بنده کناره‌گیری از تمام مسئولیت‌های اجرائی را به آقای رئیس‌جمهوری تقدیم کردم که قرار است رئیس‌جمهوری در این زمینه اظهار نظر کند اما من نتوانستم آقای رئیس‌جمهوری را برای این کار قانع کنم.»

سخنگوی دولت تأکید کرد: «صمیمانه این استعفا را به آقای رئیس‌جمهوری تقدیم کردم، اما عده‌ای گفتند فداکاری شده و برخی نیز گفتند فضاسازی شده که تسویه حساب سیاسی شود و از همه خواهش می‌کنم بیش از هر چیز نگران مردم باشیم و با صمیمیت می‌گویم که در حال حاضر وقت تسویه حساب سیاسی نیست و می‌گویم که می‌خواهم به تدریس در کلاس درس بپردازم و کنار دانشجویان باشم.»

نوبخت ادامه داد: «من از باب اینکه دست آقای رئیس‌جمهوری باز باشد و حتی اگر یک در هزار وضعیت با تغییر من بهتر می‌شود آمادگی دارم که از دولت کنار بروم. با این حال اگر برخی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی‌گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه حساب نباشند.»

اما ساعاتی بعد از این اظهارات، سید محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری این خبر را تکذیب کرد و گفت: «استعفای دکتر نوبخت از سازمان برنامه و بودجه را تکذیب می‌کنم و آنجه رسانه‌ها از قول ایشان نقل کرده‌اند به هیچ‌وجه صحت ندارد. ایشان در پی مباحثی که در خصوص تغیییرات در دولت بوجود آمده است صرفا با اعلام آمادگی و باز گذاشتن دست رئیس‌جمهوری در این تغییرات بحثی را با رسانه‌ها مطرح کردند و در عین حال گفته‌اند که در هرجایگاهی از معلمی دانشگاه تا هر مسئولیت دیگری که رئیس‌جمهوری امر کنند آمادگی مساعدت و خدمتگزاری به دولت و ملت را دارند. از این نظر انتشار خبر استعفای ایشان به هیچ‌وجه صحت ندارد.»

روزنامه ایران در شماره روز 5 شنبه روایت تازه ای از این استعفا و تکذیب آن منتشر کرد. این روزنامه به نقل از منبعی آگاه بدون ذکر نام نوشت: «پس از آنکه رئیس‌جمهوری از هیأت دولت به دفتر خود بازگشت، دید که شبکه خبر به عنوان زیرنویس، از قول یک خبرگزاری داخلی مدعی شده بود که نوبخت استعفا داده است.

این اقدام شبکه خبر درحالی بود که خبرنگاران صدا و سیما در حیاط دولت حاضر بودند و فیلم کامل اظهارات دکتر نوبخت را در اختیار داشتند، اما در یک شیطنت رسانه‌ای، ترجیح دادند خبر استعفای نوبخت را از قول یک رسانه دیگر بازنشر کنند.

رئیس‌جمهوری پس از مشاهده این خبر از شبکه خبر، ضمن پرس و جو درباره علت انتشار این خبر و دریافت توضیحات لازم درباره چرایی آن، از رئیس دفتر خود خواست بلافاصله این اخبار را تکذیب کند.»

نامه مجلس به رهبر انقلاب درباره پالرمو

از دیگر اتفاقات هفته گذشته خبر از ارسال نامه ای از سوی مجلس به رهبری بود.

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت وگویی با خانه ملت از بررسی ایرادات لایحه پالرمو درکمیسیون متبوع خود خبرداد.

او همچنین با اشاره به اینکه طبق سیاست اقتصاد مقاومتی باید ارتباط با کشورها حفظ شود، تصریح کرد: «عدم تصویب این لایحه یعنی بحث برون گرایی سیاست اقتصادی مقاومتی و ارتباط با کشورها از میان می رود، اما برخی نمایندگان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تصویب قانون داخلی در این حوزه و رها کردن کنوانسیون ها را مطرح کردند؛ بنابراین نظرهای موافق و مخالف دراین خصوص شنیده و مقرر شد رئیس کمیسیون قضایی نامه ای را خطاب به رییس مجلس و مقام معظم رهبری آماده کرده و درخواست دیدار با رهبری برای تعیین تکلیف این مسئله ارائه کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار