معاون استانداری سیستان و بلوچستان: دولت برای رفع مشکلات سیستان و بلوچستان عزم جدی دارد

زاهدان (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با هدف رفع مشکلات و مسائل منطقه سیستان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی؛ ۱۰۱ مصوبه به ۱۸ وزارتخانه از سوی دفتر رئیس جمهور ابلاغ شده است که حدود ۵۰ درصد این مصوبات مربوط به حوزه عمرانی و تکمیل زیرساخت های توسعه ای منطقه ی سیستان است.

کد مطلب: ۸۴۰۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون استانداری سیستان و بلوچستان: دولت برای رفع مشکلات  سیستان و بلوچستان عزم جدی دارد

باقر کُرد در تشریح دستاوردهای سفر وزیر کشور و تیمی متشکل از معاونین وزرا به سیستان و بلوچستان، اظهار کرد:اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این مصوبات در حوزه عمرانی بیش از یک هزار میلیارد تومان می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که مهمترین پروژه های این حوزه تکمیل بزرگراه زاهدان- زابل- دوست محمد، تکمیل پروژه راه زابل- زهک، تکمیل پروژه راه میلک- زابل- نهبندان، اجرای پروژه های راه روستایی، ساماندهی و بازآفرینی سکونتگاههای غیر رسمی در قالب دو پروژه از ۵ محله انتخاب شده و تکمیل طرح راه آهن چابهار- زاهدان است.

کُرد با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های آبرسانی و تامین آب شرب بخشی از مصوبات سفر وزیر کشور به منطقه سیستان است، تصریح کرد: در این رابطه ۱۸ مصوبه با اعتبار مورد نیاز بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است که مهترین آنها شامل لایروبی و رسوب برداری انهار و چاه نیمه ها، تکمیل پروژه‌های آبرسانی به شهرستان‌های سیستان، ایجاد و تکمیل طرح های تاسیسات فاضلاب، بررسی موضوع انتقال آب از دریای عمان به شمال استان و احداث و استقرار آب‌شیرین‌کن و احداث نیروگاه بادی در منطقه سیستان است.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل و تسریع در اتمام و تکمیل این پروژه ها بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات منطقه سیستان رفع خواهد شد.

او همچنین از جمع بندی مسائل و مشکلات و ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات جنوب استان خبر داد و گفت: به مانند اقدامات اولیه برای سفر وزیر کشور به منطقه سیستان، طرح ها و پیشنهادات استان برای سفر مسئولین ارشد کشور به مناطق جنوب استان در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار