مدیرجهاد کشاورزی تایباد : تایباد رتبه دوم تولید خربزه در کشور را کسب کرد

تایباد (پانا) - مدیرجهاد کشاورزی تایباد گفت: تایباد رتبه دوم تولید خربزه در کشور را از آن خود کرده است.

کد مطلب: ۸۴۰۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرجهاد کشاورزی تایباد :  تایباد رتبه دوم تولید خربزه در کشور را  کسب کرد

محمد میری اظهار کرد: امسال 7800 هکتار از اراضی آبی تایباد زیر کشت خربزه قرار گرفت و متوسط برداشت خربزه از هر هکتار 15 تن است.

وی بیان کرد: شهرستان تایباد رتبه دوم تولید خربزه در کشور را از آن خود کرده است.

میری به کاهش 10 درصدی سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: محدودیت برداشت آب از منابع زیرزمینی به دلیل نصب کنتور هوشمند، توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌طلب، افزایش هزینه‌های تولید از مهمترین علل این کاهش به‌شمار می‌رود.

مدیرجهاد کشاورزی تایباد عنوان کرد: کشت جالیز به دلیل نیاز به نیروی کار در مراحل کاشت، داشت، برداشت و عرضه به بازار دست‌کم 240 هزار نفر روز اشتغال موقت برای مردم تایباد ایجاد کرده است. همچنین حدود 11 هزار دستگاه کامیون حمل و نقل این مقدار خربزه را به سایر استان‌ها برعهده دارند که این امر در توسعه صنعت حمل ونقل تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اقدامات شاخص جهت بهره‌وری بهتر آب در مزارع خربزه اظهار کرد: توسعه کشت نشاعی و آبیاری نوین در سطح 50 درصد از مزارع، مدیریت میزان مصرف و استفاده از سموم استاندارد، مبارزه تلفیقی با آفات از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.

میری به اشتغال 80درصد ساکنان تایباد در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این شهرستان 25 نوع محصول زراعی و 20 نوع محصول باغی تولید می‌شود همچنین 43 هزار هکتار زمین توسط 7000 بهره‌بردار بخش کشاورزی زیرکشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار