سخنگوی سازمان حمایت اعلام کرد:‌ عرضه خودرو‌های خارجی فقط نقدی و ۳۰ روزه

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از ممنوع‌شدن واردات خودرو به کشور تا اطلاع ثانوی و عرضه این خودرو‌ها به صورت نقدی در ۳۰ روز خبرداد.

کد مطلب: ۸۳۹۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی سازمان حمایت اعلام کرد:‌ عرضه خودرو‌های خارجی فقط نقدی و ۳۰ روزه

غلامرضا کاوه درگفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این سازمان ابلاغیه‌ای در تاریخ 30 خرداد امسال به تمامی شرکت‌های وارد‌کننده خودرو اعم از نمایندگی‌های رسمی و غیر نمایندگی‌ها ارسال کرده است.
وی گفت: بر اساس این ابلاغیه تا اطلاع ثانوی هرگونه پیش‌فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید خودرو ممنوع است.
سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ادامه داد: شرکت‌های تامین‌کننده خودرو تنها می‌توانند خودروهای خارجی در اختیار را از طریق فروش نقدی 30 روزه عرضه کنند در غیر این صورت هرگونه فروش ازجانب این شرکت‌ها غیر قانونی است و به شدت با آنان برخورد می‌شود.
وی افزود: بر اساس آخرین تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 13309 قلم ردیف تعرفه‌ای مشمول ممنوع شدن واردات شده است که خودرو هم از جمله این موارد است.
کاوه تصریح کرد: واردات خودرو تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تمامی شرکت‌های وارد‌کننده خودرو که تا قبل از 31 خرداد امسال ثبت سفارش کرده‌اند و تا به امروز تامین ارز نشده‌اند هرچه سریعتر ضمن برگرداندن اصل وجوه به انضمام سود انصرافی به مشتریان باید قراردادها را نیز فسخ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار