وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ملت ایران با سربلندی از وضعیت موجود عبور خواهد کرد

اردبیل (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به زورگویی و تحریم های آمریکا گفت: ملت بزرگ ایران با سخت کوشی و عقلانیت با سربلندی تمام از وضعیت موجود عبور خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ملت ایران با سربلندی از وضعیت موجود عبور خواهد کرد

علی ربیعی در جلسه اشتغال استان اردبیل افزود: هر چند تحریم ها شرایط اقتصادی را سخت می کند ولی جهت گیری خوبی در تولید و اشتغال صورت گرفته و این وضعیت موجود را پشت سر خواهیم گذاشت .
وی تاکید کرد که امروز بیش از هر زمان دیگر به کار کردن نیاز داریم و اگر تاکنون هشت ساعت کار می کردیم باید این زمان را 2 برابر کنیم .
ربیعی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور از جمله بیکاری بر اثر اشتباه های گذشته به یادگار مانده، تاکید کرد: از این پس ما مدیران حق اشتباه در انجام کار و اجرای طرحی را نداریم .
وی اضافه کرد: مدیریت در شرایط کنونی مسئولیت بزرگی است و باید تلاش کنیم با دگرگونی در تفکر و ایجاد شرایط مناسب با وضعیت جدید کار کرده و پیشرفت کنیم .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: باید به کارآفرینان ارزش ویژه گذاشت و هر کس که با ایجاد شرایط اشتغال در فکر کمک به رفع بیکاری است را با آغوش باز پذیرفت .
ربیعی همچنین بر رعایت حال مردم تاکید کرد و افزود: ادارات ما باید مراکز مهربانی و مدارا با ارباب رجوع و برطرف کردن مشکلات مردم باشد .
وی همچنین گفت: دولت برای رعایت حال برخی از دهک های پایین جامعه که در شرایط کنونی آسیب پذیر می باشند اقدام های حمایتی در برنامه دارد .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از رفع مشکل متقاضیان تسهیلات سرمایه گذاری در اجرای طرح های اشتغال زا از جمله معوقات بانکی و چک های برگشتی خبر داد و گفت: بانک مرکزی بزودی چگونگی اقدام در این زمینه را ابلاغ خواهد کرد .
استاندار اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه وزیر تعاون به منظور آشنایی با مشکلات و نیازهای مردم این استان از دیروز تاکنون بیش از 900 کیلومتر راه را در شرایط جوی نامناسب و در میان گرد و خاک طی کرده است مراتب قدردانی خود را از وی اعلام کرد .
اکبر بهنامجو همچنین کمبود پرواز از فرودگاه اردبیل و سردرگمی مسافران را یادآوری کرد و از وزیر تعاون خواستار کمک به رفع این مشکل شد و گفت: شرکت هواپیمایی آسمان نیز آماده افزایش تعداد پروازها به این فرودگاه برای رفع این مشکل است .
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری از سال 1392 تا سال 1396 در این استان افزایش داشت اما از پارسال با شیب تند در حال کاهش می باشد .
قاسم رحیمی افزود: در کاهش نرخ بیکاری اجرای برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی ، اشتعال فراگیر و اشتغال روستایی موثر بوده است .
در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند .
عدم تثبیت نرخ ارز و متضرر شدن صاحبان واحدهای تولیدی در خرید دستگاهها و تجهیزات از خارج ، ایجاد اختلال در تولید به واسطه قطع روزانه برق و مسائلی در ارتباط با مراحل سرمایه گذاری از جمله مسائل طرح شده از سوی این افراد بود که وزیر تعاون قول داد همه آنها را پیگیری کند .

گفتنی است:شروع عملیات اجرایی کارگاه فرش دستباف آذرخش در کوثر و بازدید از طرح گردشگری ازناو قصر چوبی و مرکز نگهداری معلولین در خلخال ،کلنگ زنی سیلوی 120 هزار تنی (طرح اشتغال روستایی) در پارس آباد، بازدید واحدهای تولیدی شیرآلات در گرمی، بازدید از شهرک تخصصی آب نیر و شرکت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و حضور در جلسه شورای اشتغال از جمله برنامه های سفر وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به استان بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار