استاندار قزوین:

دهیاران توسعه روستا را بر اساس ظرفیت و توان هر منطقه تعریف کنند

قزوین (پانا) - استاندار قزوین:دهیاران توسعه روستا را بر اساس ظرفیت و توان هر منطقه تعریف کنند.

کد مطلب: ۸۳۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

استاندار قزوین:دهیاران توسعه روستا را بر اساس ظرفیت و توان هر منطقه تعریف کنند.

استاندار قزوین گفت: دهیاران باید بر اساس توانمندی و ظرفیت هر روستا برای توسعه و عمران روستایی برنامه ریزی و تلاش کنند.

عبدالمحمد زاهدی در همایش سراسری دهیاران استان قزوین که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی دهیاری های سراسر کشور در تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در یک نظام مردم سالار باید ارتباط منطقی بین سطوح مختلف مردم و حاکمیت برقرار شود و از مشارکت مردم استفاده لازم صورت گیرد.

زاهدی بیان کرد: دهیاری ها خط مقدم انجام وظایف و خدمات و اختیارات نظام در جوامع روستایی هستند و اگر این نوع سیستم مدیریتی بدرستی تعریف شود از این شبکه گسترده می توانیم در مسیر رسیدن به اهداف نظام بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: دهیاران با یک واسطه نماینده و منتخب مردم هستند و ارتباط نزدیکی با بدنه جامعه دارند و اگر سیستم مدیریت دهیاران درست تعریف شود می توانیم به توسعه متوازن برسیم.

زاهدی اضافه کرد: دهیاران که بیشتر آنها جوان هستند مدیران آینده کشورند و با تجربه ای که کسب کرده اند می توانند مدیریت کشور را بر عهده بگیرند و باید بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

وی بیان کرد: به نظر می رسد در گذشته ما مسئولان به مشارکت مردم توجه نکردیم و غفلت ما باعث شد با رفتار و گفتارهای خود توانمندی مردم را گرفتیم و نگذاشتیم آنها مسائل را حل کنند.

استاندار یادآورشد: در گذشته بسیاری از امور توسط مردم حل می شد اما امروز همه توقع دارند فقط دولت برای رفع آنها اقدام کند و این نادیده گرفته شدن نقش مردم مشکل ساز است.

زاهدی گفت: یکی از مشکلات اساسی در روستا این است که مردم تولید را بلدند اما در فروش محصول مشکل دارند و ما باید بتوانیم این نیاز را برطرف کنیم تا تولیدکننده روستایی انگیزه فعالیت در روستا را داشته باشد.

وی اضافه کرد: توسعه فناوری اطلاعات در روستاها موجب کاهش هزینه ها و تسهیل در خدمت رسانی و نیز معرفی توانمندی روستاها می شود و باید این روش را توسعه بخشیم.

استاندار قزوین بیان کرد: با توسعه بستر الکترونیک می توانیم مناطق گردشگری روستایی را معرفی کرده و به رونق اقتصادی منطقه نیز کمک کنیم.

وی اظهارداشت: آموزش مستمر دهیاران و انتقال تجربیات دیگران می تواند به تحقق اهداف دهیاری ها منجر شود و برای توسعه هر روستا باید نسخه های جداگانه بر اساس توانمندی و ظرفیت هر منطقه پیچیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار