علمی تاکید کرد: لزوم جذب نیروی متخصص مشاوران مدارس از رتبه های برتر کنکور

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کار مشاوره در مدارس بر لزوم جذب نیروی متخصص از بین رتبه های رتبه های برتر کنکور تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
علمی تاکید کرد: لزوم   جذب نیروی متخصص مشاوران مدارس  از رتبه های برتر کنکور

طاهر علمی در گرد همایی آموزشی-توجیهی کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان استان با ابراز نا رضایتی از عملکرد ضعیف کارشناسان در حوزه ارزیابی عملکرد مشاوران در مدارس، اظهار کرد: کارشناسان ارزیابی می بایستی بصورت حضوی از تمام مدارس بازدید کرده و عملکرد مشاوران را ارزیابی کنند و از تک تک مشاوان مدارس اطلاعات کافی داشته باشند.

وی افزود: توانمند سازی مشاوان مدارس نیازمند برگزاری دوره های آموزشی است و مشاورانی که دوره های آموزشی لازم را نگذرانیده باشند، نمی توانند مفید واقع شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با ابراز رضایتمندی از برگزاری جلسات توجیهی از سوی مشاوران در حوزه هدایت تحصیلی گفت: جلسات توجیهی حوزه هدایت تحصیلی می بایستی بطور متناوب ادامه پیدا کنند.

علمی اصلی ترین چالش مدارس در حوزه مشاوره را کمبود نیروی تخصصی عنوان کرد و گفت: امروزه مهم ترین اصل در حوزه مشاوره، افزایش تاب آوری اجتماعی در بین دانش آموزان و ایجاد امید و خوشبینی در بین آن ها است.

وی ادامه داد: جذب نیروی متخصص مشاور از رتبه های برتر کنکور از ضروریات توانمد سازی مشاوره در مدارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین در حوزه آزمون سلامت روان بیان کرد: امروزه نقص اصلی کتب درسی ایجاد نکردن تفکر اجتماعی در دانش آموزان و این نقص بوسیله آزمون سلامت روان برطرف می شود.

علمی افزود: آگاه ساری دانش آموزان از ضروری ترین بحث های حوزه مشاوره است.

وی در خصوص گروه های آموزشی مشاوره نیز اظهار کرد: گروه های آموزشی می بایستی تخصصی و کار بلد باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار