مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: محدودیتی برای توسعه خدمات الکترونیکی در تامین اجتماعی وجود ندارد
تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه محدودیتی برای توسعه خدمات الکترونیکی در تامین اجتماعی وجود ندارد، گفت در دوره مدیریت فعلی، نهضت آیتی راهبرد سازمان تامین اجتماعی بوده و راه ارتقای خدمات و برون رفت از مشکلات، گسترش آی سی تی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جلسهای با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح خدمات غیرحضوری این سازمان پرداخت و گفت: تامین اجتماعی سازمان بیمهگری است که از سال ۵۴ با قانون فعلی فعالیت میکند. البته از سال ١٣٣١ بیمه کارگری در کشور دارای سابقه است.
وی با بیان اینکه ٤٢ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: خدمات بیمهای و درمانی همزمان از سوی این سازمان ارائه میشود و بهویژه درباره مستمریبگیران که همه ابعاد زندگی آنان از سوی تامین اجتماعی تأمین میشود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: این سازمان دارای ۵۴۴ شعبه بیمهای، ۲۲۰ کارگزاری، ۲۷۳ شعبه اقماری، ۳۲ دفتر اسناد پزشکی و ۶۴ اداره کل و مدیریت درمان در کشور است و یک میلیون و ٢٠٠ هزار کارفرما و بیش از ٤٥ هزار پزشک و مرکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان هستند.
وی تامین اجتماعی را یک سازمان درآمد-هزینهای عنوان کرد و اظهار کرد: خدمات این سازمان بدون اتکا به بودجه عمومی ارائه میشود. خدمات تامین اجتماعی از تولد تا پس از فوت به جامعه تحت پوشش را شامل میشود.
نوربخش با بیان اینکه مجموع هزینه ماهیانه سازمان تامین اجتماعی در سال جاری ۶۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ٤٧٠٠ میلیارد تومان مستمری، ۳۰۰ میلیارد بیمه بیکاری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت مراکز درمانی پرداخت میکند.
وی با اشاره به اهمیت خدمات الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی و مزایای متعدد آن برای بیمه شدگان و کارفرمایان اظهار کرد: بکارگیری نظامهای آیتی در این سازمان، سابقه دیرینهای دارد اما متاسفانه برای سالهایی متوقف شده بود و تلاش گستردهای برای توسعه خدمات آیتی در حال انجام است و هیچ محدودیتی برای توسعه این خدمات در سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد.
ارسال دیدگاه