هنر اکسپرسیو حاصل ترکیب تخیل و واقعیت

شیراز(پانا) - – سبک هنری اکسپرسیو با ترکیب بدن انسان، حیوانات و حشرات تشکیل می شود، که برای به تصویر کشیدن زیبایی های سنتی و ناپایدار جهان استفاده می شود.

کد مطلب: ۸۳۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هنر اکسپرسیو حاصل ترکیب تخیل و واقعیت

مرضیه موسوی ، نقاش سبک اکسپرسیو در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: این سبک طراحی که اکسپرسیو نام دارد، پس از جنگ جهانی اول و دوم به وجود آمد که در ایران این سبک هنری بسیار کم است.

وی ادامه داد: سبک اکسپرسیو که تشکیل شده از دفرماتیک شدن فیگور های انسانی و در برخی از کارها ترکیب بدن انسان ها با حشرات و حیوانات و در بعضی آثار دارای زمینه سورئال می باشد.

این نخستین نمایشگاه انفرادی این معلم هنرمند شیرازی است وی پیش از این نمایشگاه های گروهی متفاوتی با موضوع منظره و طبیعت و تخت جمشید نیز داشته است.

موسوی افزود: در این نمایشگاه 5 نقاشی و 8 طراحی در معرض دید عموم قرار دارد، که علاقه مندان می توانند با مراجعه به نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس مراجعه نمایند.

وی افراد صاحب سبک در این زمینه هنری در ایران را فرهاد گاوزن و امین باقری برشمرد و افزود: در سطح جهانی نیز می توان از هنرمندانی چون پیکاسو، براک و دیگر هنرمندانی که پس از جنگ های جهانی اول و دوم وارد عرصه هنر شده اند نام برد.

این هنرمند در خصوص نحوه کشیدن این نقاشی ها تصریح کرد: این کار ها تماما به صورت اتفاقی و بدون پیش زمینه فکری می باشد و با رنگ پاشی روی بوم و بدون هیچ تفکری با ترکیب تخیل و واقعیت نقاشی ها به وجود می آید.

وی در پایان عنوان کرد: این سبک نقاشی بعد از جنگ جهانی اول و دوم طی رخداد های پیش آمده در دنیا و اتفاقاتی که بین هنرمندان و نقاشان و همچنین بین نویسندگان پیش آمد موجب پیدایش این سبک و چندین سبک هنری دیگر مانند فوبیست و دادائیست شد.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه مندان تا تاریخ 13 تیرماه از ساعت 8 صبح الی 14 بعداز ظهر آزاد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار