مدیر خانه ریاضیات یزد خبر داد

رقابت 310 تیم دانش‌آموزی در مسابقات رنگین‌کمان استان یزد

یزد (پانا) - مدیر خانه ریاضیات استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات تورنی تیم ریاضی، از حضور 310 تیم برتر این مسابقات در رقابت دانش‌آموزی رنگین‌کمان خانه ریاضیات این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 310 تیم دانش‌آموزی در مسابقات رنگین‌کمان استان یزد

صفا احراری با اشاره به برگزاری مسابقات تورنی تیم ریاضی از سوی خانه ریاضیات استان یزد بیان کرذ: این مسابقات در دو مرحله برگزار شد که شرکت‌کنندگان از همه مدارس یزد در مقاطع چهارم ابتدایی تا یازدهم پس از رقابت در مرحله اول که بهمن برگزار شد؛ به مرحله دوم راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم مسابقات دانش آموزی تورنی تیم ریاضی در فروردین برگزار شد؛ بیان داشت: دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه در مرحله اول شدند؛ به صورت متمرکز به مرحله دوم راه پیدا کردند و به رقابت پرداختند.

احراری در ادامه افزود: سوالات این تورنمنت دانش‌آموزی به صورت تشریحی است و هیچ مدرسه‌ای در تصحیح اوراق دخالت نداشته و طی چند مرحله در محل خانه ریاضیات توسط استادان این خانه، تصحیح می‌شود.

مدیر خانه ریاضیات استان یزد تصریح کرد: دانش‌آموزان برتر در این دوره از مسابقات به رقابت در مسابقه رنگین کمان می‌پردازند.

وی در ادامه افزود: این مسابقه هفت مرحله‌ای متشکل از پرتاب دارت، بازی‌های فکری، کامپیوتری، دست‌ورزی کتب درسی، سوالات هوشی و ورزش عملی است.

احراری بابیان اینکه در این دوره از مسابقات 12 هزار دانش‌آموز یزدی شرکت کردند، اظهار کرد: در شهر یزد و مناطق دانش‌آموزان به صورت 4 هزار تیم سه نفره رقابت کردند که 1453 نفر موفق به حضور در مرحله دوم شدند و نهایتا 310 تیم برتر در مسابقات دانش‌آموزی رنگین‌کمان به رقابت پرداختند.

مدیر خانه ریاضیات استان یزد هدف اصلی برگزاری این مسابقات را با علاوه بر توجه به فردی بودن کار دانش‌آموزان، تمرین کار گروهی عنوان کرد و با توجه به ضعف یادگیری دانش‌آموزان به صورت مکتوبی، یادگیری به صورت مفهومی را از دیگر اهداف این مسابقات دانست.

وی در ادامه از اعزام گروه دانش‌آموزان نخبه ریاضی استان یزد به مسابقات جهانی مسکو خبرداد و افزود: دانش‌آموزان در این مسابقات که به صورت شبانه‌روزی و در کمپ برگزار می‌شود؛ به صورت گروهی و با کمک گرفتن از کتاب‌های مربوط به حل سوالاتی می‌پردازند که تا کنون در دنیا حل نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار