جام جهانی ۲۰۱۸؛

پایان ماموریت کی‌روش در گروه مرگ؛ ایران در حسرت حماسه سارانسک ماند

تهران (پانا) - تیم ملی ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی مقابل پرتغال با تساوی از زمین خارج شد تا وداعی شیرین با جام بیست و یکم داشته باشد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پایان ماموریت کی‌روش در گروه مرگ؛ ایران در حسرت حماسه سارانسک ماند

شب اول از هفته سوم مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه با برگزاری دو دیدار همزمان از گروه دو به پایان رسید.

تیم ملی ایران در حساس‌ترین بازی این گروه مقابل پرتغال قهرمان یورو 2016 قرار گرفت.

همان‌طور که قابل پبش‌بینی بود ایران مانند دیدار با اسپانیا با تاکتیک دفاعی و به امید ضدحملات وارد زمین شد. حملات ابتدایی پرتغالی‌ها خطرناک‌ بود و دو بار اشتباه سعید عزت‌الهی و علیرضا بیرانوند می‌توانست کار دست ایران دهد اما خوش‌شانسی مانع از باز شدن دروزاه ایران دردقایق ابتدایی شد.

پرتغال در حالی که سعی داشت فشار روی دروزاه ایران را زیاد کند، ضد حمله‌های هر چند دقیقه ایران خیال بازی راحت را از تیم کریستیانو رونالدو گرفته بود. نیمه اول با روند خوبی برای ایران در حالی پیگیری بود اما دقیقه 45 کوارشما با ضربه فنی و مهارنشدنی دروزاه ایران را باز کرد تا قهرمان اروپا نیمه اول را با برتری یک بر صفر تمام کند.

نیمه دوم بازی با حملات پرتغال آغاز شد، در حالی که بازی در اختیار پرتغال بود کمک داور ویدئویی نیز به کمک پرتغالی‌ها آمد و داور در دقیقه 52 نقطه پنالتی را نشان داد. رونالدو برای به ثمر رساندن گل چهارمش در جام پشت توپ قرار گرفت اما علیرضا بیرانوند دست فوق ستاره فوتبال جهان را خواند و توپ را مهار کرد تا ایران در جام باقی بماند.

فوق واکنش علیرضا بیرانوند روحیه تیم ملی ایران را بالاتر از قبل برد تا حملات خطرناک شود اما دفاع منجسم پرتغالی‌ها کار تیم کی‌روش را سخت کرده بود. حضور میلاد محمدی، سامان قدوس و کریم انصاری فرد آخرین تلاش‌های مرد پرتغالی برای شاهکار بود. تلاش‌های ایران برای باز کردن دروازه پرتغال در دقیقه 90 باعث شد تا کمک داور ویدئویی باعث شود ضربه پنالتی برای ایران اعلام شود. انصاری‌فرد پشت توپ قرار گرفت و توپ را وارد دروزاه کرد تا امیدواری به صعود بیشتر از قبل شود.

با گل انصاری‌فرد بازی در آخرین دقایق حساس‌تر شد، مهدی طارمی در دقیقه 94 می‌توانست معجزه را کامل کند اما در به ثمر رساندن توپ ناکام ماند تا بازی با تساوی یک بر یک تمام شود.

در دیگر دیدار همزمان، اسپانیا مقابل تیم حذف شده‌ مراکش با تساوی 2 بر 2 متوقف شد.

برای اسپانیا در این دیدار ایسکو (19)، آسپاس (1+90) گلزنی کردند و بوطیب (14)، النصری (81) گلزنان مراکش بودند.

با این نتایج اسپانیا و پرتغال به مرحله یک هشتم رسیدند و ایران حذف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار