در نشست مشترک مدیران و معاونان تأکید شد

توسعه همکاری آموزش و پرورش مازندران و صداوسیمای مرکز استان

ساری (پانا) - در نشست مشترک مدیران و معاونان آموزش و پرورش مازندران و صداوسیمای مرکز استان بر راهبردهای توسعه همکاری دو دستگاه تأکید شد.

کد مطلب: ۸۳۱۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه همکاری آموزش و پرورش مازندران و صداوسیمای مرکز استان

عسکری نیکزاد در نشست مشترک مدیران و معاونان آموزش و پرورش مازندران و صداوسیمای مرکز استان ضمن تأکید بر امکان ایجاد ارتباط نزدیکتر میان این دو مجموعه، اظهار کرد: «آموزش و پرورش نیاز به حمایت و کمک همه جانبه دستگاه‌های دیگر دارد.»

او با بیان اینکه مدیریت مختص اداره و مدرسه نیست، ادامه داد: «همه کسانی که از این مجموعه بهره می‌برند، می‌توانند کمک کنند؛ به ویژه صدا و سیما که البته نه تنها در زبان بلکه در عمل نیز همیشه همراه ما بوده است.»

نیکزاد تأکید کرد: «باید توجه داشت که همه باید در تعالی و توسعه تربیت کشور کوشا باشیم.»

معرفی دانش‌آموزان مبتکر، مخترع و خلاق از صدا و سیمای مرکز استان

تقی صمدی قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران نیز با بیان اینکه سازمان صدا و سیما و آموزش و پرورش دو دستگاه فرهنگی هستند و برنامه های مشترک زیادی در توسعه و آموزش فرهنگ و تربیت دارند، گفت: «معتقدیم که آموزش و پرورش از ما جدا نیست و آمادگی برای پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی که فقط مختص به آموزش و پرورش نیست وجود دارد.»

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای تعلیم و تربیت است و در آینده خانواده ها و جامعه تاثیرگذار است، تصریح کرد: «توجه به مسائل فرهنگی و آموزش مختص به حوزه آموزش و پرورش نیست و کمک به آن در بحث اقتصاد و اشتغال نیز موثر است.»

قائم مقام صدا و سیمای مازندران با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: «دو مورد ذکر شده از جمله مواردی است که امروزه همه با آن درگیر هستند که ما نیز سعی برآن داریم تا برنامه‌هایی را در این حوزه تولید کنیم تا آن را به نمایش بگذاریم و آگاهی بخشی بیشتری برای جوانان و خصوصا خانواده های آنان داشته باشیم‌.»

این مسئول در ادامه افزود: «آینده تحصیلی و اشتغال جوانان یکی دیگر از دغدغه های جامعه است و با توجه به اینکه ظرفیت های محدودی در دانشگاه ها داریم شناخت دانش آموزان مبتکر، مخترع و خلاق می تواند کمک کننده باشد تا در شرایط اقتصادی موجود افراد کارآفرین را نیز شناسایی و حمایت کنیم تا بتوانند بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند.»

صمدی با بیان اینکه در همه حوزه های فرهنگی و پرورشی، ورزشی، دینی و مذهبی نیز آمادگی برای همکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: «سعی می کنیم با معرفی افراد موفق در حوزه‌های نام برده شده الگوهای تاثیرگذاری را به جوانان بشناسانیم.»

صمدی یادآور شد: «بدون عقد هیچگونه قراردادی با اداره آموزش و پرورش به این حوزه ورود می کنیم تا در بخش برنامه‌هایی که تولید می کنند بتوانیم کمک کار این مجموعه بزرگ در بخش تعلیم و تربیت باشیم.»

دو سازمان با مأموریت‌های مشترک

حسین قربانی معاون صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان اینکه دو سازمان نزدیک بهم با ماموریت‌های مشترک هستند و در گذشته نیز همکاری های خوبی داشتند گفت: «معلمان از مورد اعتمادترین اقشار جامعه هستند و مدرسه‌محوری و معلم‌محوری از مهم ترین مسائلی است که باید از طریق صدا و سیما به آن پرداخت و سعی برآن داریم تا ارتباطی محکم و مداوم داشته باشیم.»

او افزود: «در این راستا برنامه هایی جهت اطلاع رسانی بیشتر در زمینه رخدادهای آموزش و پرورش در صدا و سیما خواهیم داشت.»

سید حسن حسینی معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز مازندران نیز گفت: «امروزه دانایی و آگاهی و آموزش و پرورش مسئله بسیار مهمی هستند و در آینده یک جامعه نقش نقش اساسی و کاربردی دارند.»

او خاطر نشان کرد: «بهداشت فردی و سلامت جسم و روان، مسائل اجتماعی و معنوی از جمله مواردی هستند که باید به آن توجه و برایشان برنامه‌ریزی کرد.»

حسینی افزود: «مخترعین و مبتکرین نوجوان و جوان باید شناخته و معرفی شوند و باید بتوانیم به واسطه‌ی رسانه‌ی ملی اطلاعات خانواده‌ها را افزایش دهیم.»

عدالت آموزش منبع تمام عدالت‌هاست

در ادامه این نشست مشترک اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بحث مهارت آموزی است، گفت: «مازندران به صورت داوطلبانه در بحث مدارس سبز در راستای توسعه پایدار قرار گرفت.»

او در ادامه خواستار اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی دقیق‌تری در حوزه آموزش و پرورش شد.

سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین از مهم‌ترین سندهایی است که رهبر انقلاب اسلامی به آن تاکید دارد، تصریح کرد: «این نشان از این است که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و نیاز به کمک و همراهی دستگاه‌های دیگر نیز دارد.»

او یادآور شد: «عدالت آموزش منبع تمام عدالت‌هاست و آموزش و پرورش نیاز دارد تا حرفش را از طریق صدا و سیما به گوش جامعه برساند و مانیز با وجود نقص هایی که وجود دارد تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم و با کمک و همراهی والدین مدارس را احیاء کنیم.»

داود تقی‌نیا معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: «در حوزه ی سواد آموزی چالش‌ها موانعی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

او افزود: «تأکید بر سواد و سوادآموزی از دیرباز وجود داشته و خوشبختانه هم اکنون ۱۰۵ چهره ی موفق از افرادی وجود دارد که در کلاس‌های سوادآموزی شرکت می کنند و صدا و سیما نیز توانست مستندی از این مبحث ارائه دهد که بسیار خوشایند بود و امیدواریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.»

فرهاد شعبانی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه تعامل آموزش و پرورش از سالهای گذشته صورت گرفته است گفت: «صدا و سیما مخاطبین تحصیل کرده ای دارد و این را باید در نظر داشته باشد که محتوای کار باید به اندازه ی سطح سواد، فهم و آگاهی مخاطبین باشد.»

محمدعلی جوادی بورا معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: «۱۸ درصد از مخاطبین صدا و سیما دانش آموزان و معلمان هستند و اگر قرار باشد تفاهم نامه ای بین دو سازمان صورت گیرد مستلزم تولید برنامه هایی جهت آگاهی از وضع موجود است.»

او با بیان اینکه آموزش و پرورش و صدا و سیما هر دو یک نوع رسانه هستند و باید به دنبال تولید برنامه های تأثیرگذار باشیم، خاطرنشان کرد: «باید توجه داشت که هر نوع خدمتی که به آموزش و پرورش و برای تعلیم و تربیت صورت گیرد به عنوان سرمایه گذاری بشمار خواهد آمد نه هزینه.»

در ادامه محمد شعبانی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش قدرت تولید شبکه قرآنی، تولید برنامه‌هایی در حوزه های فرهنگی و مشاوره داریم، گفت: «در طول سال جشنواره های زیادی توسط دانش آموزان و مدارس اجرا می شود که انتظار داریم صدا و سیما آن را تحت پوشش قرار دهد.»

او با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که آموزش و پرورش دارد، خواستار توجه بیشتر صدا و سیما نسبت به پوشش آن و رسانه‌ای کردن برنامه‌ها برای مردم شد.

سیدعلی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت خواستارهمکاری های بیشتر و مداوم تری بین دو سازمان شد و تصریح کرد: «نقش آموزش و پرورش در شادابی و نشاط و سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان می تواند پر رنگ تر باشد.»

او بر ارتقاء سطح سلامت در حوزه های بهداشت فردی و جسمی، بهداشت دهان و دندان،و البته سبک زندگی سالم، غذای سالم و حتی کوله پشتی تاکید کرد و البته این را مسئولیت رسانه‌ها خصوصا رسانه ی ملی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار