دفتر مراقبت‌ در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد

برنامه‌های فوق‌العاده تابستانی دانش‌آموزان

«مدیریت مورد» و «نماد» دو محور اصلی برنامه‌های تابستان است

تهران (پانا) - دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای، محورهای برنامه فوق‌العاده تابستان سال 97 این دفتر را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۲۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های فوق‌العاده تابستانی دانش‌آموزان

براساس اعلام دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، اعتبار مربوط به بسته برنامه‌های فوق‌العاده تابستان سال 1397، با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، تامین و در روزهای گذشته تخصیص داده شده است.

بنابراین برنامه‌های تابستان این دفتر شامل سه محور اساسی است. اول برگزاری دوره آموزشی سراسری «مدیریت مورد» برای کارشناسان منتخب از همه مناطق آموزش و پرورش کشور است. بر‌اساس این برنامه که جدول سرفصل‌های آن در هفته جاری اعلام می‌شود پس از برگزاری دوره متمرکز استانی از سوی مدرسان منتخب کشوری، دوره‌های قطبی برای مناطق آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

این برنامه به صورت متمرکز کشوری و به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و پس از پایان دوره آزمون سراسری «مدیریت مورد» برگزار خواهد شد و به شرکت‌کنندگان که در آزمون موفق شوند، گواهی «مدیریت مورد» اعطا شده و به عنوان «مدیر مورد» در برنامه اورژانس اجتماعی همکاری می‌کنند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح «نماد» در سراسر کشور دومین محور برنامه‌های فوق‌العاده تابستان امسال است. با هدف گسترش طرح نماد در شهرستان‌های دیگر کشور، کارگاه آموزشی مربوط به چگونگی اجرای طرح، ویژه کارشناسان، مدرسان و سفیران طرح «نماد»، در تابستان امسال برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها نیز در قالب برنامه متمرکز کشوری و با هدایت دبیرخانه ملی طرح و حضور متخصصان بخش‌های مختلف طرح در همه استان‌ها، برگزار می‌شود. برنامه مربوط به برگزاری این کارگاه‌ها در روزهای آینده اعلام می‌شود.

تشکیل کانون همیاران پیشگیری در مدارس کشور هم از دیگر برنامه‌های اعلام شده از سوی دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش است.

این برنامه جزو برنامه‌های توافق‌شده دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در تفاهم‌نامه همکاری سال 1397 با ستاد مبارزه با موادمخدر است که عملیات اجرایی آن در تابستان امسال و با محوریت دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی شرکت‌کننده در جشنواره نوجوان سالم و نیز طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار