مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:
رویکرد مهارتی مدارس در میزان شهریه تاثیر دارد
تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ برنامه مهارتمحوری به مدارس در هفتههای آینده و تاثیر میزان مهارتمحوری مدارس در افزایش و کاهش شهریه آنها خبر داد.
مجید طهرانیان در گفتوگو با پانا درباره طرح رتبهبندی مدارس غیردولتی گفت: «در سال گذشته تمام شاخصها، اسناد و مدارک طرح رتبهبندی مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش تهیه و احصا شده و به تایید شوراهای مربوطه رسیده است.»
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «اجرای طرح رتبهبندی مدارس غیردولتی با آغاز سال جدید از اول فروردین در بین ۶۰ مدرسه برای مدت ۵ تا ۶ ماه به صورت آزمایشی شروع شده است و بعد از مشخصشدن نتایج طرح آزمایشی، برای اجرای گسترده آن تصمیمگیری میشود. احتمالا نتایج طرح آزمایشی تا پایان تابستان مشخص میشود و با تایید روایی نتایج و اجرای پایلوت، امیدواریم که استان به استان یا مقطع به مقطع طرح رتبهبندی مدارس غیردولتی را اجرا کنیم.»
او افزود: «قطعا این رتبهبندی در ارتقای کیفیت و پیشرفت مدارس میتواند ایفای نقش کند و موثر باشد. مطمئنا در سالهای آینده که این طرح انجام شود، بخشی از شهریه مدارس براساس رتبه آنها تعیین میشود.»
طهرانیان از ابلاغ برنامههای مهارتمحوری به مدارس در هفتههای آینده خبر داد و گفت: «تاکنون جلسات و برنامهریزیهای خوبی برای حرکت از مدارس تئوریمحور به مهارتمحور صورت گرفته است. با توجه به اهمیت جریان مهارتآموزی در هر استان یکی از همکاران ویژه را مسئول تحقق امر مهارتمحوری مدارس غیرانتفاعی کردهایم و به آنها ابلاغ شده است که باید به صورت جد پیگیر امور مهارتآموزی باشند. فعالیتهایی را هم در این مدارس مشخص کردهایم از جمله فعالیتهای غیردرسی مدارس که این برنامه در هفتههای آینده برای مدارس ارسال میشود. این برنامه مشخص میکند که باید وزن عمده برنامههای مدارس، مهارتآموزی باشد.»
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین از تاثیر نتایج طرح رتبهبندی در میزان شهریه مدارس خبر داد و گفت: «در مدارس غیردولتی هر ساله برنامه فعالیتهای غیردرسی داریم، برای مثال مدارس متوسطه میتوانند ۷ ساعت در هفته فعالیت غیردرسی داشته باشند، ما امسال بنا داریم رویکرد فعالیتهای غیردرسی مهارتمحور باشد. بنابراین هر مدرسهای که رویکرد مهارتمحوری بیشتری داشته باشد، میتواند از امکان دریافت شهریه بالاتری برخوردار شود و هرچقدر تئوریمحور باشند شهریه آنها به مقدار پایینتری کاهش پیدا میکند.»
او افزود: «طرح ایرانمهارت در متوسطه یک اجرا شده است، حتما ما هم تشویق میکنیم تا در متوسطه اول در مدارس غیردولتی هم اجرا شود. ما با کارگروههایی که داریم سعی میکنیم سامانههای مجازی را برای آموزش مهارت فراهم کنیم و از طریق این سامانهها، بچهها بتوانند در سایر مقاطع هم حتی به صورت مجازی فعالیتهای مهارتی داشته باشند و به این گونه ارتفای مهارت را در مدارس شاهد باشیم.»
ارسال دیدگاه