29 خرداد زمان بررسی قطعنامه برجام در شورای امنیت سازمان ملل متحد

تهران (پانا) - شورای امنیت سازمان ملل متحد 29 خرداد ماه قطعنامه 2231 مربوط به برجام را بررسی می‌کند.

کد مطلب: ۸۲۶۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
29 خرداد زمان بررسی قطعنامه برجام در شورای امنیت سازمان ملل متحد

به گزارش ایرنا، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست مطبوعاتی خود که برای معرفی برنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در این ماه برگزار شد، با اشاره به به تحولات ایجاد شده در خصوص برجام و خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از این توافق چندجانبه هسته‌ای، خبر از برگزاری نشست شورای مذکور در بیست و نهم خرداد ماه با هدف بررسی قطعنامه 2231 در ارتباط با برجام داد.

وی همچنین تصریح کرد: «با توجه به تحولات اخیر در مورد برجام این موضوع با جدیت بحث خواهد شد.»

براساس قطعنامه 2231، دبیرکل سازمان ملل متحد باید هر 6 ماه گزارشی از روند اجرای این قطعنامه ارائه کند که با توجه به زمان توافق در ژوئن 2015 (خرداد) ، این گزارش دوره‌ای در 19 ژوئن (29 خرداد) یعنی هفده روز دیگر ارائه می شود.

بر اساس اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، هلند نیز نقش تسهیل‌گر را در این دوره به عهده خواهد داشت.

شبکه خبری العالم نیز در خبری در همین خصوص متذکر می‌شود که بررسی شرایط مربوط به سوریه، تمدید ماموریت کمیته‌ها و نهادهای وابسته به این شورا در جهان و همچنین مسائل صلح و امنیت بین‌المللی، نشست مربوط به خلع سلاح و صلح پایدار دیگر برنامه‌های این شورا در ماه جاری میلادی خواهد بود.

به گزارش پانا، پیش از این نیز سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در اظهاراتی اعلام کرده بود که یکی از شروط ایران برای ادامه برجام اقدام اروپا علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

ایالات متحده آمریکا ماه گذشته در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران و 5 قدرت جهانی خارج شد و از آن روز تا کنون مذاکرات اروپایی برجام مابین ایران و کشورهای 1+ 4 شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار