15 هزار نفر بیمه‌ شده قالیبافی درآذربایجان غربی وجود دارد

ارومیه(پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از 15 هزار نفر بیمه شده قالیبافی در آذربایجان غربی وجود دارد.

کد مطلب: ۸۲۵۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
15 هزار نفر بیمه‌ شده قالیبافی درآذربایجان غربی وجود دارد

جعفرصادق اسکندری گفت: در حال حاضر 72 هزار نفر بافنده در سطح استان به بافت فرش دستباف اشتغال دارند که از این تعداد 15 هزار نفر از خدمات بیمه قالیبافی بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: از مهر ماه سال 1393 پذیرش قالیبافان جدید برای بیمه متوقف شده است اما با تلاش‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مرکز ملی فرش ایران زمینه بهره‌مندی قالیبافان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شده و به زودی نحوه بهره‌مندان این قشر از خدمات صندوق مذکور اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از مجموع معرفی‌شدگان به بانک‌های عامل اعم از صادرات، ملت و تجارت برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی، 442 نفر به حوزه فرش دستباف اختصاص یافته است که در مجموع برای دریافت تسهیلات به مبلغ 40 هزار و 700 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این تعداد 280 نفر، در مجموع مبلغ 19 هزار و 350 میلیون ریال به دریافت تسهیلات مذکور موفق شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار