نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی:

سومین دستگاه ایکس‌ری مرز رازی خوی نصب و راه‌اندازی می‌شود

ارومیه (پانا)- نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: سومین دستگاه ایکس‌ری چمدانی مرز رازی خوی در آستانه نصب و راه‌اندازی قرار دارد و با نصب این دستگاه تعداد ایکس‌ری‌های چمدانی به سه عدد می‌رسد.

کد مطلب: ۸۲۵۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سومین دستگاه ایکس‌ری مرز رازی خوی نصب و راه‌اندازی می‌شود

سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت پایانه مرز رازی اظهار داشت: فاز نخست پایانه مرز رازی در مساحتی بالغ بر پنج هکتار با 80 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده و برای فاز دوم و تکمیل نهایی این پروژه نیز بودجه‌ای 500 میلیارد ریالی اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال می رفت که پایان هر دو فاز این پایانه زمان‌بر باشد، ساخت یک سالن موقت مسافربری با یک‌هزار مترمربع مساحت در دستور کار قرارگرفت که هم‌اکنون به پایان رسیده و مورد استفاده مسافران قرار گرفته است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح اصلی پایانه رازی نیز در مساحت 14هزار و 500 متر مربع شامل ساختمان پایانه، دو پارکینگ جدید و ساماندهی محوطه فعلی بلافاصله پس از پایان فاز نخست اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از دستگاه‌ ایکس‌ری تلاشی بود برای سرعت بخشیدن به انجام امور مرزی و گمرکی مسافران ورودی و خروجی که امروزه با بازرسی بدنی و بار همراه این مسافران با این دستگاه، از اتلاف وقت و بازرسی سلیقه‌ای جلوگیری می‌شود.

کبیری گفت: ایکس‌ری دوم هنگاه راه‌اندازی سالن موقت به کار افتاد و ایکس‌ری سوم نیز در آستانه نصب و راه‌اندازی قرار دارد که البته این سه ایکس‌ری چمدانی هستند و امید است هرچه زودتر ایکس‌ری کامیونی نیز در مرز رازی خوی نصب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار