امام جمعه اسفدن:

کوتاه آمدن در مقابل آمریکا آنها را گستاخ تر می کند/حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر توان داخل و مدیریت جهادی

قاین (پانا) ـ امام جمعه اسفدن گفت:کوتاه آمدن در مقابل آمریکا آنها را گستاخ تر می کند و هر کجا ایستاده ایم آنها عقب نشینی کرده اند.

کد مطلب: ۸۲۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کوتاه آمدن در مقابل آمریکا آنها را گستاخ تر می کند/حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر توان داخل و مدیریت جهادی

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی امام جمعه اسفدن در خطبه های این هفته ضمن نماز جمعه گرامیداشت 4 خرداد سالروز مقاومت و پایداری جانانه مردم قهرمان دزفول به دوشنبه 12 رمضان سالروز انجام عقد اخوت میان رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: مسئله اخوت و برادری یکی از مسائل مهم اسلامی و قرانی به شمار می رود .

وی گفت:رسول خدا بین مهاجر و انصار پیمان اخوت و برادری بر قرار کرد تا اختلافات و کینه ها از بین مسلمانان رخت بر بندد و عامل وحدت همه مسلمانان شود که قرآن هم این نوع برادری را تایید می کند.

امام جمعه اسفدن در ادامه به دیدار کارگزاران نظام و سران قوا با مقام معظم رهبری اشاره نمود و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار شروطی برای ادامه مذاکره با اروپا مطرح کردند که باید فصل الخطاب برای مسئولین نظام باشد و تیم مذاکره کننده آن را شروط را خط قرمز خود بداند و از آن عبور نکنند .

وی تضمین سه کشور اروپایی در خصوص عدم مطرح کردن بحث موشکی و حضور منطقه ای ایران را یکی از شروط ادامه مذاکره با اروپایئان دانست و بیان کرد: اگر اروپا در پاسخ به مطالبات ما تعلل کند حق ایران برای آغاز فعالیت های هسته ای تعطیل شده محفوظ باشد.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: باید اروپایی ها ثابت کنند که بد عهدی های گذشته تکرار نخواهد شد و با تحریم های آمریکا مقابله خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه ، اروپا و آمریکا بدانند که جمهوری اسلامی از مولفه های قدرت خو دست بر نخواهد داشت خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم امروز در مذاکرات به خواسته هایمان برسیم باید از تجربیاتی که در گذشته داشتیم استفاده کنیم و ازآنها درس بگیریم .

خطیب جمعه اسفدن با بیان اینکه ایران نمی تواند با آمریکا تعامل داشته باشد گفت: ما نمی توانیم با آمریکا رابطه داشته باشیم زیرا که به ما ثابت شده که آمریکائیهابه تعهدات خود پایبند نیستند و به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و مباحث هسته ای بهانه است که این موضوع صریح در صبحت های وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شده است.

وی گفت: کوتاه آمدن در مقابل آمریکا آنها را گستاخ تر می کند و هر کجا ایستاده ایم آنها عقب نشینی کرده اند.

امام جمعه اسفدن همرا شدن اروپا با آمریکا در زمان عمل و لحظه های حساس را یکی دیگر از تجربیاتی دانست که دیگر نمی شود به آنچه که می گویند اعتماد کرد .

وی گفت: اگر اروپائیان راست می گویند باید گذشته را جبران کنند و در مقابل آمریکا ایستادگی و او را محکوم و قطعنامه بر علیه او صادر کنند.

حجت الاسلام عبدالهی گفت: اروپا باید آنچنان امتیازات بزرگی به ایران بدهد که برای ایران ارزش باقی ماندن در مذاکرات را داشته باشد ولی آنگونه که معلوم است غرب می خواهد با نشان دادن چند تا آبنبات از حق مسلم هسته ای خود دست بر داریم و با آنها مذاکره و برجام را ادامه دهیم که البته دشمنان نظامی اسلامی اینگونه آرزوها را به گور خواهند برد .

وی همچنین به مسئله اقتصادی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: وضع اقتصادی کشور تعریفی ندارد و بسیاری از مردم از گرانی و مشکلات آن رنج می برند .

خطیب جمعه اسفدن گفت: مسئولان باید باور کنند که حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت های داخل کشور قابل تحمل است و با تلاش بیشتر و مدیریت جهادی می تواننداز مشکلات بکاهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار