گردهمایی مسئولان امور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نقش بانوان در حوزه سیاستگذاری مسائل تربیتی و برنامه ریزی بی بدیل است.

کد مطلب: ۸۲۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مسئولان امور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد

ابراهیم محمدی در گردهمایی مسئولان امور بانوان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کمبود ۵ هزار کلاس درس در سطح استان، کمبود نیروی انسانی و موضوع حق التدریس ها و پرداخت نشدن سرانه مدارس از مشکلاتی اساسی آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل آموزش و پرورش با تدبیر و مدیریت قابل حل است و باید حداقلها و محیط آرام مدارس تأمین شود.

وی با بیان اینکه اگر هر کس به وظیفه خودش به نحو احسن عمل کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ افزود: وظیفه امور بانوان کار اجرایی نیست، بلکه برنامه ریزی و سیاست گذاری است.

محمدی با اذعان به اینکه عدم کار سازی از معضلات مدیریتی در حوزه های مختلف است؛ ادامه داد: تمامی طرح ها و برنامه ها باید با مشارکت همه جانبه مدارس و در بطن کلاسها اجرا و کارسازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش آموزان دختر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

محمدی اضافه کرد: آزمون زدگی و کنکور محوری آسیب و چالش بسیار بزرگی است که فرآیند تربیت را تخریب می کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت را مقدم بر آموزش می داند؛ بیان کرد: مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و تعمیق باورهای دینی، نهادینه کردن اخلاق از اولویتهای تربیتی آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضفه کرد: تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق پنج عنصر اصلی برنامه درس ملی است.

محمدی با اشاره به اینکه کسی دلسوز تر از معلم در جامعه نسبت به نسل آینده نیست؛ ادامه داد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان فرهنگی در امورات تربیتی ظرفیت بسیار بزرگی است.

کبری یاری، کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل نیز گفت: شورای مشورتی بانوان شاغل در آموزش و پرورش استان همواره در حوزه های مختلف فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از مهمترین مسائل پیشروی این حوزه است؛ اضافه کرد: طرح بشری، طرح مشکوه، همسان سازی پوشش تحصیلی دانش آموزان و برگزاری نشست های اعتقادی و دینی از مهمترین فعالیتهای این حوزه است.

در این گردهمایی از کارشناسان امور بانوان مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار