معاون وزیر کشور: اداره دنیا بدون آمریکا راحت تر است

بیش از هر زمانی به نقش آفرینی مردم نیازمندیم

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور و نقش آفرینی مردم نیازمندیم، یادآور شد که اداره جهان بدون حضور آمریکا راحت تر است تا با حضور و کارشکنی آنها.

کد مطلب: ۸۲۰۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر کشور: اداره دنیا بدون آمریکا راحت تر است

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده امروز در همایش تحزب و توسعه که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به باهداف برگزاری آن، اظهار کرد: «هدف از برگزاری این همایش شنیدن نظرات اساتید دانشگاه است. امیدواریم با برگزاری این همایش ارتباطی میان اساتید دانشگاه‌ها، احزاب و وزارت کشور برقرار شود تا در نهایت احزاب نقش واقعی خود در اداره کشور را ایفا کنند.»

وی ادامه داد: «همه سخنرانی‌ها و مقالات در قالب یک مجموعه تبدیل به اثر ماندگاری می‌شود تا مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی و محافل علمی قرار گیرد.»

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که بیش از هر زمانی به حضور و نقش آفرینی مردم نیازمندیم، تصریح کرد: «احزاب و تشکل های سیاسی به نمایندگی از مردم می توانند این نقش آفرینی را ایفا کنند. من امیدوارم با برگزاری چنین های‌ هایی بتوانیم به یک نقشه راه برای نقش آفرینی احزاب دست پیدا کنیم.»

جبارزاده همچنین در حاشیه همایش ملی تحزب و توسعه درباره نتایج و پیامدهای خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: «از این بابت خوشحالیم که آن‌چه مردم ما سالیان سال به آن باور داشتند را امروز جهانیان دیدند. ما گفتیم آمریکا کشوری زورگو، انحصارطلب و دنبال منافع خود است و خروج ترامپ از برجام که یک قرارداد بین‌المللی است بهترین سند برای ادعای ماست.»

وی یادآور شد: «ما باید جشن گرفته و شادی کنیم که آن‌چه ما دنبال آن بودیم به دست خود دشمن محقق شد. شاید برای ما خیلی هزینه‌بر و زمان‌بر بود که این ادعای خود را اثبات کنیم اما اکنون عموم دولتمردان و عقلای دنیا رفتار ترامپ را غیرحرفه‌ای، غیراخلاقی و غیرقانونی تلقی می‌کنند. آمریکا با این رفتار ثابت کرد که هیچ کشوری نباید به آن‌ها اعتماد کند. وقتی آن‌ها به راحتی از یک قرارداد بین‌المللی خارج می‌شوند هیچ ملت و دولتی به آن‌ها اطمینان نمی‌کند که پای میز مذاکره برود.»

این مقام مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: «نکته دیگر این است که می‌شود دنیا را هم بدون آمریکا اداره کرد. آن‌ها ادعا دارند که در اداره دنیا نقش‌آفرین هستند اما امیدواریم برجام بدون حضور آمریکا به نحو احسن اجرا شود تا ثابت شود اداره دنیا بدون آمریکا هم ممکن است. سایر دولت‌های عضو برجام باید نقش خود را در غیاب آمریکا خوب ایفا کنند و از این شرایط استفاده کرده و ثابت کرد که اداره دنیا بدون آمریکا راحت‌تر است تا با حضور و کارشکنی آن‌ها.»

به گزارش پانا، در این نشست چهره هایی همچون آذر منصوری، احمد حکیمی پور، حسین کمالی، شهربانو امانی، الهه کولایی حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار