دیدار رئیس و معاونان جمعیت هلال احمر اسلامشهر با فرماندارشهرستان

اسلامشهر (پانا)-بمناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر، رئیس و معاونان جمعیت هلال احمر اسلامشهر با فرماندار شهرستان دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۱۹۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس و معاونان جمعیت هلال احمر اسلامشهر با فرماندارشهرستان

در این جلسه که بخشدار احمدآباد مستوفی و معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان نیز حضور داشتند، امیراله حقیقی فرمانداردر سخنانی ضمن تبریک هفته هلال احمر به مسئولان و اعضاء این جمعیت در شهرستان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک مجموعه انسانی و بشر دوستانه همواره در مواقع نیاز و وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله و... در صحنه حضور می یابند و خدمات شایسته ای را به هموطنانمان ارائه می دهند..
وی به وقوع زلزله سال گذشته در غرب کشور اشاره کرد و افزود: پس از وقوع زمین لرزه در کرمانشاه نیز اعضاء هلال احمر اسلامشهر نسبت به جمع آوری کمک های مردمی در شهرستان و ارسال به مناطق زلزله زده اقدام کردند.
حقیقی ادامه داد: در پی بارش برف سنگین در بهمن ماه سال گذشته نیز جمعیت هلال احمر از همان نخستین ساعات بارش برف در کنار سایر نیروهای امدادی حضوری فعال داشت و به هموطنانی که در راه مانده بودند کمک رسانی مناسبی داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تامین اقلام مورد نیاز جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: علاوه بر کمکهایی که دولت در این زمینه دارد باید از ظرفیت خیرین و مشارکت شهروندان نیز برای پر کردن انبارهای هلال احمر استفاده کرد. چرا که حادثه خبر نمی کند و هر لحظه امکان وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه وجود دارد، بنابراین باید این جمعیت از آمادگی کامل برخوردار باشد.
فرماندار اسلامشهر همچنین به اهمیت جذب قشر جوان به جمعیت هلال احمر و همچنین توجه ویژه به امر آموزش در این جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه آموزش های امدادی به اقشار مختلف از جمله دانش آموزان با برگزاری مانورهای مختلف میتواند میزان خسارات و آسیب ها در زمان وقوع حوادث را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
حقیقی خواستار توجه مربیان و پزشکان جمعیت هلال احمر به ساکنان روستاهای شهرستان شد و گفت: کلیه دستگاههای اجرائی اسلامشهر آماده همکاری با جمعیت هلال احمر هستند و تعامل و همکاری لازم با این جمعیت را دارند.
در ادامه جلسه فخرالدین محمدی رئیس جمعیت هلال احر اسلامشهر نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار شهرستان از اقدامات و فعالیتهای این جمعیت گفت: جمعیت هلال احمر اسلامشهر در سال گذشته موفق شد رتبه نخست برگزاری دوره های آموزش تخصصی امداد و نجات استان تهران را کسب کند.
وی مشارکت هلال احمر اسلامشهر در طرح امداد نوروزی، اجرای طرح خادم برای ۲۵۰۰ خانوار و آموزش نکات امدادی به آنان، همکاری با آموزش و پرورش شهرستان و اجرای طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت، اجرای طرح خانه هلال و توجه به شاخص های سلامت در روستاهای شهرستان، جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور، اسکان افراد حادثه دیده شهرک امام حسین(ع) پس از انفجار لوله گاز و... را از جمله اقدامات شاخص این جمعیت در شهرستان در سال گذشته عنوان کرد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار