وظیفه حاکمیت ایجاد زمینه پرورش برای دانش آموزان دارای استعداد خاص است

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس وظیفه حاکمیت را ایجاد زمینه برای پرورش کسانی که استعداد خاصی دارند دانست  و افزود: افرادی نخبه در جامعه هستند که سرمایه های ملی برای یک جامعه هستند و باید اینها شناسایی شوند و مورد آموزشهای خاص قرار بگیرند و این یک واقعیت عقلانی و منطقی است.

کد مطلب: ۸۱۹۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه حاکمیت ایجاد زمینه پرورش برای دانش آموزان دارای استعداد خاص است

عبدالرسول احمدی در جمع مدیران و کارشناسان سمپاد استان فارس ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت مهدی (عج) و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: این تقارن را باید به فال نیک گرفت چرا که همگی ما منتظریم عظمت وجودی امام زمان (عج) را درک کنیم و انشاء الله خداوند به برکت این مولود ارزشمند عاقبت کار معلمان و آموزش و پرورش را ختم به خیر بگرداند .

احمدی ضمن اظهار خرسندی از وجود نیروهای توانمند و مبتکر و خلاق در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: مدیران و کارشناسان ما از بهترین مدیران و نیروهای خلاق آموزش و پرورش هستند و تلاشهای این عزیزان جای تقدیر و تشکر دارد .

وی با یاد آوری اینکه مدارس تیزهوشان جایی است که بناست بهترین ها و نخبه ها را مدیریت کند گفت: امسال یکی از مباحث جدی و دغدغه های خانواده ها و همکاران ما بحث مدارس تیزهوشان است لذا این گردهمایی فرصتی مناسب برای برنامه ریزی و بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در این خصوص است.

وی با تاکید بر اینکه بحث مدارس تیزهوشان بحثی جدی است که بایستی مورد توجه و دقت بسیار قرار گیرد گفت: متاسفانه ما گاهی افراط و تفریط می کنیم به گونه ای که در مواردی حتی کمترین حداقل ها را نیز در اختیار دانش آموزان قرار نداده ایم و بعضا تعداد زیادی را در مدارس تیزهوشان ثبت نام کرده ایم که حتی توان رقابت علمی با دانش آموزان مدارس عادی را هم ندارند و این بسیار آسیب زا بوده است .

وی گفت: اولیاء حق دارند این دغدغه را داشته باشند و پیگیر باشند البته ایرادها و نقدهای جدی بر شرایط فعلی وجود دارد و اینکه ما در بین 8 یا 9 استعداد فقط استعداد منطقی و ریاضی را بگیریم نمی توان عدالت آموزشی را رعایت کرد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به تعاریف عدالت در مبانی آموزشی و مذهبی ما، عدالت آموزشی یعنی اینکه هر ذی حقی را پرورش دهیم مطابق آنچه که در توان و استعداد اوست و هر چیزی در موضع و جایگاه خودش قرار گیرد.لذا کسی که استعداد خاصی دارد وظیفه حاکمیت است که زمینه پرورش این استعداد ها را در جامعه فراهم نماید .

احمدی گفت: افرادی نخبه در جامعه هستند که سرمایه های ملی برای یک جامعه هستند و باید اینها شناسایی شوند و مورد آموزشهای خاص قرار بگیرند که واقعیتی عقلانی و منطقی است .

وی با طرح این پرسش که آیا طرح شهاب زمینه کافی برای شناسایی این استعدادها را دارد یا خیر گفت: این نکته مهم است که پس از شناسایی استعدادهای درخشان امکانت و توانایی پرورش و هدایت این استعدادها را داشته باشیم .

در این گردهمایی که با حضور دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان کشور برگزار شد مدیران مدارس سمپاد استان به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند و به سؤالات تخصصی این عزیزان توسط مسؤولین حاضر در جلسه پاسخ داده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار