موزه مشاهیر گیلان انتقال دهنده پیام حوزه فرهیختگی این استان است

موزه مشاهیر گیلان انتقال دهنده پیام حوزه فرهیختگی این استان است.

کد مطلب: ۸۱۸۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
موزه مشاهیر گیلان انتقال دهنده پیام حوزه فرهیختگی این استان است

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: هدف از تاسیس موزه مشاهیر گیلان انتقال پیام حوزه فرهیختگی گیلان در کنار انتقال آداب و رسوم مردمان گیلان زمین است.

به گزارش پانا از گیلان،رضا علیزاده در خصوص موزه مشاهیر گیلان گفت: ساختمان موزه مشاهیر گیلان در زمینی به مساحت ۳۶۵ متر مربع و با سطح اشغال ۱۸۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان به اینکه این موزه قابلیت به نمایش گذاشتن بیش از ۱۰۰ تندیس و سردیس را دارد،افزود:هدف از تاسیس این موزه انتقال پیام حوزه فرهیختگی گیلان در کنار انتقال آداب و رسوم مردمان گیلان زمین در موزه میراث روستایی است .

علیزاده با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در سال مالی ۹۶ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد:خوشبختانه با تلاش دکتر نوبخت بعد از سال‌ها،دوباره ردیف اعتباری استان احیاء و۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پایگاه‌های استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است .

وی اضافه کرد:موزه میراث روستایی گیلان نخستین گنجینه میراث روستایی کشور است که در پارک جنگلی سراوان رشت واقع و زندگی روستایی یکصد سال گذشته مردمان این سرزمین در آن احیاء شده و با ۳۶سازه،در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

علیزاده،گفت:اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است با استمرار پروژه‌های موزه میراث روستایی از این فضا و ظرفیت به نفع گردشگری استان بهره ببرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار