جزئیات جشنواره دانشآموزی ابن سینا اعلام شد
تهران (پانا) - دبیر علمی جشنواره ابن سینا جزئیات جشنواره دانشآموزی ابن سینا را تشریح کرد.
مهدی رشیدی جهان در گفتوگو با پانا درباره جزئیات جشنواره دانشآموزی ابن سینا اظهار کرد: سومین دوره جشنواره دانشآموزی ابن سینا با رویکرد استعدادپروری و پژوهشمحوری و با هدف ساماندهی فعالیتهای پژوهشی در مدارس و توجه ویژه به استعدادهای دانشآموزی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش، دانشگاه تهران و جشنواره ملی دانشآموزی ابن سینا برگزار میشود.
رشیدی جهان افزود: دانشآموزان به عنوان نیروهای بالقوه علمی، آیندهسازان کشور و عناصر تعیینکننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته میشوند؛ از این رو سازماندهی، پرورش، هدایت و رشد استعدادهای آنها در این مسیر میتواند سرمایهگذاری هوشمندانهای در راستای توسعه کشور باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون دو دوره جشنواره ابن سینا با موفقیت برگزار شده است، در خصوص سومین دوره آن اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ابن سینا فروردین ماه سال ۹۵ و با حضور ۳ هزار و ۲۳۰ دانش آموز از ۴۲۳ مدرسه و ۲۵ استان کشور و حمایت ۹۸ مرکز علمی و رسانهای برگزار شد و سومین دوره آن طی امروز و فردا در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار میشود.
دبیر علمی جشنواره دانشآموزی ابن سینا افزود: جشنواره ابن سینا در نه محور کلی شامل: مسابقات آزمایشگاهی در سه گرایش، ماراتون استارتاپی دانشآموزی، نمایشگاه دستاوردها و اختراعات دانشآموزی، المپیاد علوم نوجوانان در ۳ گرایش علوم پایه، کنفرانس دانشمندان جوان (سمینارهای علمی)، فیلم کوتاه داستانی و مستند، مناظره دانشآموزی و محتوای دیجیتال و همچنین نمایشگاه جانبی و کارگاههای تخصصی ویژه دانشآموزان، والدین، مدیران مدارس و مربیان پژوهشی برگزار میشود.
رشیدی جهان بیان کرد: به همراه آموزشهای تخصصی ویژه در محورهای مختلف از طریق سامانه آموزش مجازی و پشتیبانی و مشاوره تخصصی آنلاین و اعزام برگزیدگان محورهای مختلف به مسابقات و جشنوارههای بینالمللی جشنواره ملی دانشآموزی ابن سینا فرصتی برای کشف، پرورش و شکوفایی استعدادهای فرزندان ایران است.
وی اهداف جشنواره را شامل ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانشآموزان ، آشناسازی دانشآموزان با فضای کسب و کار و روشهای کاربردی ساختن علوم مختلف، پژوهشمحور کردن آموزش و مسئلهمحور کردن پژوهش، ارتقا علمی دانشآموزان در مدارس سراسر کشور به عنوان نیروهای بالقوه علمی، مهارتافزایی و توانمندسازی دانشآموزان در زمینه تحقیق و پژوهش، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس علاقهمندی و فضای رقابتی در بین دانشآموزان، تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم در قالب یک فعالیت پژوهشی دانشآموزی، ارایه آموزش لازم به دانشآموزان در موضوعات علمی مختلف و کاربردی ساختن آموزشها، تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانشآموزان، آشنا کردن دانشآموزان با تصویر سازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکارعمل برشمرد.
ارسال دیدگاه