مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های تهران:

140 هزار دانش‌آموز خارجی در شهرستان‌های تهران تحصیل می‌کنند

پیشوا ( پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: 140 هزار نفر از مجموع 940 هزار دانش‌آموز شهرستان‌های تهران را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

کد مطلب: ۸۱۷۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
140 هزار دانش‌آموز خارجی در شهرستان‌های تهران تحصیل می‌کنند

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های تهران در آیین آغاز دوره‌های سوادآموزی و توسعه سواد برای کودکان افغانستانی در شهرستان‌های استان تهران که در روستای محمودآباد شترخوار شهرستان پیشوا کلید خورد، گفت:اداره‌کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران حدود 940 هزار دانش‌آموز دارد که از این میزان، 140 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی به‌ ویژه افغانستانی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به انکه در طول اعصار گذشته بارها همسایگان ما مهاجرت کرده و در فرهنگ غنی ملت ایران رشد و توسعه یافته اند ، تاکید کرد:با درایت و تیزبینی مقام معظم رهبری، آموزش‌ و پرورش مأموریت پیدا کرده است تا تمامی اتباع خارجی را زیر پوشش خود قرار دهد.

فولادوند با تاکید بر اینکه در این کار به وظیفه انسانی و مأموریت ایمانی‌مان عمل می‌کنیم ، تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ و آموزش گام‌های مؤثری برداشته شده و کودکان افغانستانی در کنار کودکان ایرانی به راحتی به تحصیل می پردازند.

فولادوند ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است تا در کنار آموزش دانش‌آموزان ایرانی، دانش‌آموزان میهمان نیز از این موقعیت بی‌بهره نباشند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های تهران در پایان خاطرنشان کرد: مهارت زندگی، مهارت دوست‌یابی، زندگی مشارکتی و تمامی مواردی را که برای دانش‌آموزان ایرانی الزامی است به دانش‌آموزان افغانستانی نیز ارائه می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار