با حضور "رشید کاکاوند" ؛

پژوهشگاه سازمان استعدادهای درخشان یزد میزبان مراسم "شبی با ادبیات" بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: ضرورت توجه جدی به استعدادهای نوجوانان یزدی در حوزه شعر و ادبیات

یزد (پانا) - همایش " شبی با ادبیات" در پژوهشگاه آیت الله خاتمی(ره) یزد با حضور "رشید کاکاوند" شاعر و پژوهشگر مطرح ادبی کشور ، مسئولان و دانش آموزان سمپاد یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشگاه سازمان استعدادهای درخشان یزد میزبان مراسم "شبی با ادبیات" بود

پژوهشگاه سازمان استعدادهای درخشان یزد میزبان مراسم "شبی با ادبیات" با حضور "رشید کاکاوند" از شاعران و پژوهشگران ادبی کشور، دانش آموزان شاعر و همچنین بخشی از مسئولان بود تا بر اهمیت توجه به استعداد های ادبی و هنری دانش آموزان یزدی تاکید شود.

"مجید جوادیان زاده" در همایش شبی با ادبیات که در مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار شد، اظهار داشت: ادبیات اساس فرهنگ ایرانی است و امیدواریم روزی فرا برسد که ادبیات، جریان پایدار فرهنگی درشهر جهانی یزد شود.

وی بیان کرد: با توجه به جهانی بودن کهن شهر یزد، شعر می تواند صدای جاری و ساری این شهر تاریخی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به خدمت شعر در طول تاریخ عنوان کرد: خدمتی که شعر به فرهنگ ایران زمین کرده است، بسیار ارزشمند و قابل تامل است.

جوادیان زاده یادآور شد: کارکردهای شعر از تاریخ نگاری تا اندیشه های فلسفی و حتی موسیقی تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه شاعران در طول تاریخ انسانهایی بزرگ و اثرگذار بوده اند، افزود: شاعران آیینه داران فرهنگ و تاریخ بوده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: هویت ایران شعر بوده است و باید آن را ارج نهیم و آن در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

جوادیان زاده همچنین خواهان توجه به استعدادهای نوجوانان و جوانان یزدی در حوزه شعر و ادبیات شد و پیشنهاد داد: استعدادهای فرهنگی و هنری موجود نباید با کانالیزه شدن به سمت رشته های مهندسی هدایت شوند.

لازم به ذکر است "دلارام شریفی فرد" به عنوان مدیر اجرایی این همایش در همراهی با بیست نفر از دانش آموزان دختر و پسر سمپاد یزد، برگزار کننده این همایش بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار