برنامه تحول سلامت، پوشش همگانی سلامت برای همه شهروندان است

کاشان(پانا)_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در دولت تدبیر و امید با اجرای برنامه تحول سلامت، دسترسی فیزیکی پوشش همگانی سلامت برای تمام افراد و گروه های سنی ایجاد شده است، البته استفاده از منابع فیزیکی سلامت نیاز به فرهنگ سازی دارد تا از این فرصت ها استفاده شود.

کد مطلب: ۸۱۵۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تحول سلامت، پوشش همگانی سلامت برای همه شهروندان است

سید علیرضا مروجی در آیین زنگ سلامت، اظهار کرد: تحرک فیزیکی، یک نیاز اساسی برای سلامت دانش آموزان است تا با برنامه ریزی و دقت در اجرای فعالیت های روزانه به سلامت خود دست یابند .
وی افزود: آموزش رعایت سلامت و بهداشت در دوره نوجوانی یک ضرورت است که اجرای برنامه خود مراقبتی توسط هر فرد، متضمن سلامتی خود، همسالان و خانواده هایشان است .
وی تصریح کرد: فعالیت های مدارس مروج سلامت، تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری است که یک هزار 278 معلم به همراه 8329 دانش آموز به عنوان سفیران سلامت آموزش های لازم را گذرانده اند .
مروجی گفت: ترویج فرهنگ خود مراقبتی باعث افزایش کیفیت زندگی، منطقی شدن استفاده از خدمات در مراکز بهداشتی، کاهش ویزیت بیماران سرپایی، کاهش استفاده از منابع بیمارستانی و نیز کاهش هزینه های سلامت برای دولت و مردم می شود .

به گزارش پانا، آیین زنگ سلامت با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان در دبیرستان دخترانه شاهد این شهر برگزار شد که تجلیل از فرهنگی فعال در حوزه سلامت، دانش آموزان بهداشت یار، گشایش نمایشگاه آثار دانش آموزان بخشی از این برنامه بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار