زنگ سلامت در مدارس گلستان نواخته شد

مراسم نمادین "نوای سلامت" همزمان با اولین روز از هفته سلامت با حضورمدیرکل آموزش و پرورش گلستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، جمعی از مسئولان استانی ودانش آموزان در گرگان برگزارشد

کد مطلب: ۸۱۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ سلامت در مدارس گلستان نواخته شد

به گزارش پانا از استان گلستان، دکتر"عارف نیا" شعار هفته سلامت را «پوششش همگانی سلامت برای همه در همه جا» عنوان کرد و گفت: معتقدیم وظیفه دولت و حکومت همگانی کردن سلامت است و این یعنی همه مردم اعم ازحاشیه های شهرها و روستاها تا مراکز تجمعی شهرها از خدمات بهداشتی و سلامتی یکسان و با کیفیت تمام با حفظ احترام و کرامت بهره مند شوند.

وی افزود: امید به زندگی ما به بالای 70 سال رسیده است اما به این معنا نیست که مرگ زودرس نداریم. مصرف غذای سالم به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی یکی از ضروریات مهم زندگی سالم است. توجه ویژه به سلامت غذا تاثیر زیادی بر سلامت افراد دارد و رعایت نکردن آن باعث بیماری‌های مختلف از جمله قلبی و عروقی، دیابت و سرطانهای مختلف می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از جمله موارد مهمی که در مصرف مواد غذایی باید توجه کنیم، حذف نمک، فست فودها و لبنیات پرچرب از سبد غذایی خانواده ها است.

عارف نیا، دانش‌آموزان را آینده ‌سازان کشور دانست و گفت: رعایت اصول بهداشتی،‌ مصرف غذای سالم، فعالیت ورزشی و استراحت درست و کافی باعث می‌ شود تا دانش‌آموزان در آینده به افرادی سالم و مثمر ثمر برای خود، خانواده و جامعه تبدیل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار