زنگ هفته سلامت در شیروان نواخته شد

شیروان (پانا) - زنگ هفته سلامت، با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، فرهنگیان و دانش‌آموزان سفیران سلامت، به صورت نمادین در دبستان دوره دوم شهدای فرهنگی شهرستان شیروان نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ هفته سلامت در شیروان نواخته شد

فرامرز شجاعی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان در این آیین با تبریک هفته معلم و هفته سلامت به همه فرهنگیان و دانش آموزان سفیران سلامت گفت: همه ما باید قدر سلامتی خود را به عنوان بهترین، بزرگترین و ارزشمندترین هدیه خداوند بدانیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیروان نیز گفت: هفته سلامت از هفدهم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه با شعار سلامت ما، سلامت سیاره ما نامگذاری شده است.

سیده معصومه هاشمی افزود: اگر سبک زندگی آدم ها در این سیاره اصلاح شود سبک زندگی همه انسان ها درست خواهد شد.

وی سالم نگهداشتن هوای پاک، استفاده درست از انرژی ها، تهویه سالم، رعایت سلامت خانواده و استفاده نکردن از دخانیات را به عنوان برخی از عوامل سلامت سیاره ما بیان کرد و گفت: برای سلامت فردی خودمان باید مراقب سلامت دهان و دندان، پوست، مو و تغذیه سالم باشیم.

هاشمی در ادامه افزود: پس از حدود دو سال از گسترش بیماری کرونا، آموزش های شما دانش آموزان عزیز حضوری شده است و اگر می خواهیم دچار این بیماری نشویم باید با تزریق واکسن، استفاده صحیح از ماسک و عدم تقسیم مواد خوراکی های خود با دیگران، از سلامت خود و دیگران مراقبت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیروان در پایان خواستار ارتقای سطح سواد سلامت دانش آموزان توسط همه معلمان و مربیان بهداشت شد تا دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت آموخته های خود را به خانواده هایشان منتقل کنند.

یحیی محمد عباسی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز از تلاش های همه مربیان بهداشت و سفیران سلامت مدارس تقدیر و تشکر کرد.

مژگان نامور، کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت شهرستان شیروان نیز، نواختن زنگ سلامت در دبستان دخترانه شهدای فرهنگی با اجرای برنامه های شاد و متنوع توسط سفیران سلامت در روز شنبه، اجرای وارنیش تراپی دندان جهت کلیه دانش آموزان آموزشگاه های حاج احمد خمینی و ابتدایی رسالت حسین آباد در روز یکشنبه، اجرای مانور آمادگی در برابر بلایای طبیعی در مدرسه شهید فاتحی خانلق با هدف حساس سازی نوجوانان در روز دوشنبه، برگزاری مسابقه نقاشی در خصوص سلامت جمعیت و باروری در پارک بانوان جهت سفیران سلامت در روز سه شنبه، بازدید از کارخانه ماکارونی با هدف تغذیه سالم از مزرعه تا خانه جهت سفیران برگزیده شهرستان و تشویق سایر نوجوانان برای عضویت در برنامه سفیران سلامت در روز چهارشنبه، پیاده روی کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان، از مرکز بهداشت به مقصد شیرکوه در خصوص سبک زندگی سالم در روز پنجشنبه، ایراد سخنرانی قبل از خطبه ها توسط رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیروان در روز جمعه و اجرای برنامه های خودمراقبتی ویژه سازمان‌ها و پرسنل درون بخشی و برون بخشی در خصوص ارتقای سبک زندگی افراد را به عنوان برنامه های قابل اجرا در طول هفته سلامت اعلام کرد.

قرائت قرآن توسط سفیر سلامت فاطمه زهرا جعفرپسند، اجرای سرود با عنوان دنیای قشنگ توسط سفیران سلامت فاطمه وحدانی، صبا حاجی زاده، مهرناز حسن زاده، طنین رمضان زاده، فاطمه فهیم، نیایش پشتیبان، نازنین زهرا ناصرنیا و مریم دوبرادران به سرپرستی کلثومه قائمی (مدیر آموزشگاه)، اجرای گروه نمایش شیر و نوشابه توسط سفیران سلامت آیناز کریمی، مریم فروخی، مهشید نودهی، فاطمه صادق پور و غزل ایزانلو (مجری برنامه ها) به سرپرستی فاطمه اکبرزاده (مربی بهداشت آموزشگاه) و امضای پیمان نامه توسط مسئولان و جمعی از فرهنگیان و سفیران سلامت از دیگر برنامه های آیین نواختن زنگ هفته سلامت بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار