معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان محور فعالیت ها در استان قرار گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: تغییر در سبک زندگی باعث گسترش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان شده است/آموزش و پرورش باید متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی باشد.

یزد(پانا)-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی، گفت: شایسته است طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان محور فعالیت ها در استان و شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۱۴۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان محور فعالیت ها در استان قرار گیرد

"محمدعلی طالبی" در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار یزد و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش این آسیب ها به ویژه دربین نوجوانان و جوانان و مدارس استان تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: شایسته است طرح نماد به عنوان طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان محور فعالیت ها در استان و شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
وی افزود: این طرح که یک تفاهم نامه کشوری است و ما نیز در استانداری از آن حمایت و دفاع کرده ایم به نوعی راه را برای ورود دستگاه هایی مانند بهزیستی و نیروی انتظامی که در حوزه مسائل اجتماعی مسئولیت دارند، باز می کند.
طالبی همچنین بر تشکیل کمیسیونی زیرمجموعه شورای آموزش و پرورش استان متشکل از دستگاه هایی که دارای مسئولیت در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی هستند، تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با اجرای موفق این طرح ها شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای هرچه بهتر دانش آموزان باشیم و با تاثیری که این فعالیت ها در جامعه خواهد داشت، جامعه ای سالم تر و پویاتر را در استان یزد شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استقرار پایه دوازدهم از مصوبات شورا بود که بر این اساس تا اول مهر امسال نیاز به 33 کلاس در سطح استان داریم که با عنایت همکاران عزیز دنبال پیگیری این مسئله نیز در آموزش و پرورش استان هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به توجه به آسیب‌های اجتماعی در کشور تأکید دارند و آن را مهمترین مسئله نظام در این دوره عنوان کردند افزود: آسیب‌های اجتماعی علل و عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها مصرف دخانیات و مواد مخدر، خودکشی، آسیب‌های موضوعی و غیره است.

دانافر با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد فعالیت‌های مختلفی را در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان برگزار می‌کند افزود: نسبت دانش آموز به مشاور در استان یزد اصلاً مناسب نیست و به طور شدید در استان با کمبود نیروی مشاوره روبه رو هستیم که نیازمند همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای انجام فعالیت‌ها به صورت مستمر و تأثیرگذار در مدارس هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به جد به مسئله آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است تصریح کرد: با توجه به اهمیت توجه به نسل جوان در جامعه، آموزش و پرورش باید متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی به دلایلی که آموزش و پرورش باید متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی باشد اشاره و عنوان کرد: تجمع دانش آموزان به صورت گروهی و جمعی، تأثیرپذیری سنین کودکی و نوجوانی و تأثیرگذاری بیشتر در این دوره و همچنین اینکه دانش آموزان می‌توانند به عنوان سفیر خانواده‌ها باشند که این عوامل می‌تواند آموزش و پرورش را به عنوان متولی اصلی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار