رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: نیمی از مردم با سن بیش از ۵۰ سال دچار فشارخون هستند

نیشابور (پانا ) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۵۰ درصد مردم با سن بیش از ۵۰ سال دچار فشارخون هستند.

کد مطلب: ۸۱۴۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: نیمی از مردم با سن بیش از ۵۰ سال دچار فشارخون هستند

محسن عظیمی‌نژاد در گردهمایی روحانیون طرح هجرت اظهار داشت: دو عامل اصلی شامل نحوه تغذیه و مواد غذایی و همچنین تحرک فیزیکی نقش اساسی در سلامتی دارند.
وی افزود: مصرف غذاهای پرچرب، غذاهای پرنمک و غذاهای شیرین به ترتیب خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت را افزایش می دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به لزوم حذف نمک از رژیم غذایی اضافه کرد: افزایش مصرف نمک، باعث افزایش غلظت خون، ایجاد تشنگی و در نتیجه موجب افزایش مصرف آب و در نهایت منجر به افزایش حجم خون و ایجاد فشار بیشتر بر قلب می شود و نهایتا باعث ایجاد فشارخون در فرد می گردد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان این که ۵۰ درصد مردم با سن بیش از ۵۰ سال دچار فشارخون هستند خاطر نشان کرد: این در حالی است که نیمی از این مردم از فشارخون خود خبر ندارند.
محسن عظیمی‌نژاد بیان نمود: فشار خون ممکن است منجر به سکته مغزی، سکته قلب، از کار افتادن کلیه و نابینایی در فرد شود بنابراین توصیه می شود فشارخون خویش را به طور مرتب اندازه گیری کنید یا جهت اطلاع از وضعیت سلامتی خویش به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایید.
وی با توجه به لزوم حذف چربی از مواد غذایی تصریح کرد: مصرف غذاهای پرچرب، موجب بالارفتن چربی خون شده و در نتیجه سبب رسوب چربی در عروق شده و در نهایت باعث انسداد عروق می شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور تاکید کرد: مصرف بالای شکر برای سلامتی بدن خیلی مضر است زیرا، یک ماده سمی برای بدن محسوب می شود و در طولانی مدت، عوارض خود را نشان می دهد.
عظیمی‌نژاد در پایان با بیان توجه به اهمیت اصلاح الگوی غذایی مردم اضافه کرد: تغییر عادت های غذایی، نقش مهمی در کاهش بار بیماری های غیرواگیر دارد و برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر باید به میزان مصرف نمک، قند و روغن در برنامه غذایی روزانه، توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار