مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: امسال برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم با رویکرد مدرسه محوری برگزار می شوند

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مدرسه به عنوان جایگاه علم و ایمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است  وامسال برخلاف سال های گذشته تجلیل از معلمان پرتلاش با محوریت مدرسه انجام خواهد گرفت.

کد مطلب: ۸۱۳۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: امسال برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم با رویکرد مدرسه محوری برگزار می شوند

جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره اسکان مهیمانان فرهنگی در ایام نوروز اظهار کرد: امسال آمار حضور میهمانان نوروزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52% افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: آموزش و پرورش استان با 700 هزار دانش آموز و 50 هزار پرسنل ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی در خصوص شعار سال و حمایت از کالای ایرانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های گرامی داشت مقام معلم در استان گفت: در سال های گذشته تجلیل معلمان با استفاده از مستندات و امتیازات بود ولی در دستور العمل امسال بر تکریم و گرامیداشت مقام معلم با رویکرد مدرسه محوری تاکید شده است.

پاشایی ادامه داد: اولین کلینیک تخصصی دندان پزشکی فرهنگیان همزمان با هفته معلم افتتاح شده و به بهره برداری می رسد و همچنین در تلاش برای راه اندازی باشگاه بزرگ فرهنگیان پیشکسوت و بازنشسته از محل منابع استانی و ملی هستیم.

فرهنگ تجلیل از مقام معلم باید عمومی و جامعه محور باشد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این که برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم امسال در سه بخش اقدامات آغازین، برنامه های روتین و ابتکاری انجام خواهد شد، ادامه داد: توسعه برنامه های متنوع و با نشاط مدرسه محور همزمان با اعیاد شعبانیه، جلب مشارکت حداکثری نهاد ها و حمایت از فعالیت های جامعه محور سپاس معلم اولویت و رویکردهای استان برای هفته معلم هستند.

کامیار قهرمانی فرد تصریح کرد: امسال در برنامه های گرامی داشت مقام معلم با مشارکت جوانان و برخی نهادهای دارای ظرفیت مشارکت پذیری سعی داریم برنامه هایی برای اعتلای فرهنگ عمومی جامعه در تکریم مقام معلم و ارتقای مرجعیت و منزلت معلم برگزار کنیم.

وی افزود: در این برنامه جامعه محور "سپاس معلم" سعی خواهد شد جوانان و داوطلبین با حضور در سطح و معابر شهری با اهدای شاخه گل تقدیر از معلمان را عمومی و اجتماعی کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان با تاکید بر برنامه های مدرسه محور در این ایام ادامه داد: جشنواره تجلیل از معلمان هم در مدارس دولتی و هم مدارس غیر دولتی برگزار خواهد شد.

قهرمانی فرد گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تمامی فرهنگیان به صورت رایگان در هفته معلم از نظر سلامتی سنجش می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار