مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با پانا:

500 واحد مسکن مقاوم در آذربایجان غربی افتتاح می شود

ارومیه (پانا) مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربابجان غربی گفت: به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم با اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیارد ‌ریال در استان افتتاح می شود.

کد مطلب: ۸۱۲۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
500 واحد مسکن مقاوم در آذربایجان غربی افتتاح می شود

محمود بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ، به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: این نهاد مردمی که یادگار امام راحل است در سایه عنایات خداوند و تلاش‌های بی وقفه کارکنان با حضور در روستاها، شهرهای استان طرح های عمرانی متنوعی تهیه و اجرا می نماید.

وی تصریح کرد: به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم با اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیارد ‌ریال و در ۲ روستا طرح هادی با اعتبار بالغ بر ۱۰میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در سطح استان افتتاح خواهد شد که یک هزار و ۸۹۰ خانوار از مزایای این طرح های عمرانی بهره مند می شوند.

بدلی با بیان اینکه مهمترین، حساسترین فعالیت عمرانی که با جدیت پی گیری می شود اجرای طرح بهسازی یا ترویج ساخت و سازهای مقاوم بوده است، افزود: اکثر اماکن روستایی قدیمی و فرسوده با مصالح نامرغوب و غیر اصولی در مکان نامناسب ساخته شدند که در برابر سوانح آسیب پذیر هستند.

بدلی تاکید کرد: از تمامی دست اندرکاران و صاحبان نفوذ دعوت می شود در راستای ترویج فرهنگ مقاوم سازی، ارتقا کیفیت ساخت و سازها برابر مقررات ملی ساختمان و بهبود بافت های فرسوده این نهاد را یاری نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون در سطح روستاهای استان تعداد ۸۶ هزار متقاضی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد نموده و واحدهای مسکونی مقاوم و زیبا خود را شروع و ۷۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار با هدف توسعه اصولی طبق نقشه تهیه شده، بیان کرد: در این راستا تاکنون بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان قابلیت تهیه طرح هادی را دارند که برای۲ هزار و ۸۰ روستا نقشه طرح هادی تهیه شده است.

وی در ادامه افزود: در۵۰۰ روستا نیز با اقدامات فیزیکی نظیر بازگشایی معابر، جدول گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر، ساماندهی چشمه ها و محوطه اماکن عمومی، ایجاد فضای سبز و محل بازی کودکان اجرا گردیده است.

بدلی یادآوری کرد: روستاییان زحمتکش با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و مشارکت بانک‌ها می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی با کارمزد 5درصد و بازپرداخت 15ساله بدون هیچ گونه سپرده گذاری، محدودیتی در تمامی روستاها بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار